Beantwoorden
KDK18
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail

Dag beste netweters,

Ik ben momenteel in cirkels aan het draaien ivm het instellen van een Telenet mailadres voor Outlook en Apple mail.
Even ook bij vermelden dat ik de juiste instellingen heb gebruikt ivm IMAP ed., ik ben dit aan het instellen voor iemand maar voor een af andere reden krijg ik de fout melding:

"Aanmelden mislukt, probeer het over enkele minuten opnieuw."

Ik heb dus mijn eigen Telenet mailadres ook gebruikt om verder te kunnen uitsluiten wat het probleem zou kunnen zijn, daar (nieuwste Outlook app via MS store; W10) werken dezelfde instellingen wel om het mailadres te kunnen configureren. Dus dan ligt het probleem bij het andere mailadres zelf neem ik aan? 

Het enige dat ik me nu kan bedenken is dat door een kort opeenvolgende reeks van het paswoord ofwel foutief in te geven en dan aan te passen, het desbetreffende Telenet profiel achter de schermen inactief (lees beschermd) is gemaakt om te kunnen aanmelden op externe mailprogramma's zoals Outlook & Apple mail. Inloggen op het webmail portaal lukt wel. Heeft iemand al eens iets gelijkaardig meegemaakt of is het een kwestie van 24u wachten en dan opnieuw proberen? 

Alvast bedankt!

PS: met POP heb ik ook getest, geeft hetzelfde probleem.

0 Likes
9 reacties
KDK18
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail

Oplossing: de email instellingen gereset via mijn.telenet en toen werkte het direct.

Het blijft toch raar waarom het email account in een soort van anti-spam mode terecht kwam.

Tera
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail

Ik probeer familielid te helpen met zijn email-acount in MS-Outlook2016 op zijn laptop Win10 maar het probleem doet zich voor bij de server voor inkomende berichten zowel voor pop3 als voor imap instellingen voor "a.gebruiker@telenet.be" bij automatische testen loopt het mis en foutmelding. En toch zijn de instellingen correct eveneens uitgetest op mijn vaste pc met MS-Outlook 2021 en loopt ook vast, nogthans inloggen op Mijn Telenet&Telenet Webmail is probleemloos. Vervolgens heb ik een nieuwe alias zoals "gebruiker.a@telenet.be" toegevoegd in de 1ste mailbox als ook in Outlook 2021 getest op vaste pc en bingo alles werkt perfect maar dan niet op de laptop weer die zelfde fout.
alvast bedankt voor tips.

outlook instelling-7bis.jpg     vanhoecke.h5.jpg

     

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail

Probeer eens via webmail een nieuw paswoord in te stellen dat voldoet aan volgende eisen: minimaal 8 tekens, liefst meer, met hoofd en kleine letters, cijfers en tekens zoals +?/@& enzovoort. Ik heb al enige tijd gemerkt dat windows, Apple en dergelijke moeilijk doen bij het instellen als dit wachtwoord niet zo is opgebouwd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tera
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail

Wat is zoal getest:
Stap1: gebruikerssnaam en paswoord zijn correct en zelfs paswoord 2 maal nieuw aangemaakt via Mijn Telenet.
Stap2: Nieuwe Alias aangemaakt in eeste Malbox met verwisselen van voornaam.naam@... naar naam.voornaam@...
Stap3: getest op vaste pc en dat werkt prima op de laptop is het negatief maar anderszijds inloggen in WebMail werkt probleemloos.
Stap4: De alias voornaam.naam@... verplaatst in de 2de aangemaakte mailbox op nieuw getest mey outlook op vaste pc en laptop biede negatief.
           Met beide is inloggen probleemloos op Webmail.
Stap5: Op de laptop is de MS-Office volledig verwijderd als in het register voor zekerheid de laptop laten herstarten en de office opnieuw installeerd in 64bits.
Stap6: Opnieuw de acounts in outlook aangemaakt zowel pop3 als voor imap met  voornaam.naam@... en naam.voornaam@... en negatief voor beide en
           inloggen op Webmail geen probleem.
Stap7: Einde raad    
          

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5221
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail

Vermits je POP3 opgeeft als inkomende mailserver, kan je waarschijnlijk de mails niet meer te ziend krijgen op een tweede toestel als ze reeds binnengehaald zijn op een ander toestel.Standaard wordt een mail die binnnengehaald is verwijderd van de server.

Je moet IMAP gebruiken om je mail met verschillende toestellen te kunnen lezen. Let wel wissen op één toestel is overal gewist.

Waarom schrijf ik in de eerste zin waarschijnlijk: omdat dit de standaard instelling is van POP3 en dat er tegenwoordig e-mailprogramma's en apps zijn met speciale instellingen waarbij de mail niet gewist wordt op de server.

0 Likes
Tera
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail

Beste, je schrijft "Vermits je POP3 opgeeft als inkomende mailserver, kan je waarschijnlijk de mails niet meer te zien".
Stap1: Vanuit <E-mailconfiguratie-Outlook> voor inbrengen van een emailacounts, aan het eind van de instelling loopt het mis een 
foutmelding na Automatisch testen
en opslaan van de instelling gaat niet aldus ook geen inkomende mails met POP3 server in Outlook.

Pop 3instelling.jpg

0 Likes
Tera
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail

Vandaag opnieuw een getest met mijn neef zijn acounts geconfigureerd op mijn vaste pc en de test is positie via netwerk en het werkt prima na de automasch testen.
2: Deze acounts opnieuw configuratie op mijn laptop en de test "via netwerk en via Wi-Fi" is negatie na de automasch testen.
3: Mijn persoonlijk acounts was nog niet aanwezig op mijn laptop, deze geconfigureerd en de test is positie via netwerk en via Wi-Fi en het werkt prima na de automasch testen.
Einde raad


Zijn paswoord is al 2maal gewijzigd via telenet en zijn acounds naam is gewijzigd voordien was het voornaam.naam@.. -> naam.voornaam@...
Vroeg kon men paswoord wijzigen in mailbox dat blijkt nu niet meer tewerken enkel nog in 2de mailbox.    

Wie weet raad? 

 

0 Likes
Tera
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail

Vandaag zijn paswoord nogsmaal opnieuw 2maal gewijzigd en vreemd genoeg
2: Deze acounts opnieuw configuratie op mijn laptop en de test "via netwerk en via Wi-Fi" is positief en werkt na de automasch testen op zijn laptop is de test via Wi-Fi negatief.   

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5221
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail

Verbonden zijn met Wifi betekent niet noodzakelijk dat je verbonden bent met het internet.  Mogelijk krijg je in de browser een pagina te zien, maar dak kan ook een pagina zijn die opgeslagen is op het toestel bij een vorige sessie.

Controleer toch eens goed de Wifi verbinding.

0 Likes