Telenet mailadres enkel te gebruiken via webmail
Dag beste netweters,
Ik ben momenteel in cirkels aan het draaien ivm het instellen van een Telenet mailadres voor Outlook en Apple mail.
Even ook bij vermelden dat ik de juiste instellingen heb gebruikt ivm IMAP ed., ik ben dit aan het instellen voor iemand maar voor een af andere reden krijg ik de fout melding:
"Aanmelden mislukt, probeer het over enkele minuten opnieuw."
Ik heb dus mijn eigen Telenet mailadres ook gebruikt om verder te kunnen uitsluiten wat het probleem zou kunnen zijn, daar (nieuwste Outlook app via MS store; W10) werken dezelfde instellingen wel om het mailadres te kunnen configureren. Dus dan ligt het probleem bij het andere mailadres zelf neem ik aan?
Het enige dat ik me nu kan bedenken is dat door een kort opeenvolgende reeks van het paswoord ofwel foutief in te geven en dan aan te passen, het desbetreffende Telenet profiel achter de schermen inactief (lees beschermd) is gemaakt om te kunnen aanmelden op externe mailprogramma's zoals Outlook & Apple mail. Inloggen op het webmail portaal lukt wel. Heeft iemand al eens iets gelijkaardig meegemaakt of is het een kwestie van 24u wachten en dan opnieuw proberen?
Alvast bedankt!
PS: met POP heb ik ook getest, geeft hetzelfde probleem.
Opgelost! Ga naar oplossing.