Beantwoorden
Joeri007
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wanneer 2FA (beveiliging) bij Telenet Webmail?

Hallo Telenet,

 

Enig idee wanneer 2 factor beveiliging mogelijk zal worden.

Ik heb momenteel voor al mijn online accounts een 2FA opgezet, echter voor enkel bij wat voor mij toch een van DE belangrijkste is, is dit niet mogelijk... mijn provider. Jullie dus.

Mail kan dus in principe eenvoudig gehackt worden, (wat bij mij reeds eens gebeurd is), gelukkig was ik op dat moment online, en heb ik meteen terug WW aangepast, maar toch...

Gezien bij het opzetten van menig 2FA er recovery codes gemaild worden, is het inherent een groot gapend gat, als je uw telenet mail daarvoor gebruikt. 

 

Ik ben verrast dat we hierop zo lang moeten wachten bij Telenet. Veiligheid eerst zou men denken?

Niet iedereen ligt er wakker van, want veel mensen vinden het irritant met die dubbele laag van veiligheid, maar de mogelijkheid zou er wel moeten zijn. 

Een goede Antivirus of Malware scanner doen hier immers niets tegen.

 

Op mijn wenslijstje staat dus 2FA beveiliging voor "mijn telenet" en mijn mailbox....

 

Alvast bedankt

 

Mvg

Joeri

3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer 2FA (beveiliging) bij Telenet Webmail?

@Joeri007  Ik kan best inkomen met wat je vraagt maar het is nog niet zo simpel. Zeker met mail. Als ze dit invoeren voor webmail lijkt dit wel goed maar hoe gaan ze dat oplossen voor iemand die mailclients gebruikt. Ik heb dit nog nergens geimplementeerd gezien in bijvoorbeeld Outlook, Thunderbird enz. Dat is misschien de reden waarom ze dit niet doen al zullen ze er wel aan gedacht hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Joeri007
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wanneer 2FA (beveiliging) bij Telenet Webmail?

Hey @igvfer 

Jep, ik weet dat het niet zo simpel is. 😊 (ik ben zelf IT'er, en wij hebben er ook wel al eens troubles mee), maar al was het al maar voor "mijn telenet" zodat je uw settings toch al zou kunnen vrijwaren van ongeoorloofde toegang. 

 

als iemand momenteel op welke manier dan ook uw usernaam en wachtwoord weet, kan die zomaar uw abo's wijzigen, netwerksettings wijzigen, wachtwoorden wijzigen, waardoor je locked out kan raken.

 

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer 2FA (beveiliging) bij Telenet Webmail?

Voorlopig zweer ik bij een goed paswoord. Ik heb weken aanvallen op mijn NAS gehad maar mijn paswoord hebben ze niet gekraakt. Maar toch heb ik 2FA toegepast nu. Maar dat geeft wel bepaalde problemen hoor. O.a. met mijn VPN server op mijn NAS.

Maar inderdaad op "Mijn Telenet" zou dit wel nuttig kunnen zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.