Beantwoorden
Sojka
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

mijn email adres wordt door telenet als spam behandeld

Hallo, ik schrijf mijn klanten een e-mail maar kan die niet meer bereiken op hun telenet adres. Ik krijg volgende mededeling: 552 5.2.0 r4n42102W144spM014nxUU Your message is considered spam. Waar kan ik dit in orde krijgen want dit is heel vervelend en tijdrovend. Dank je!

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

mijn email adres wordt door telenet als spam behandeld

@Sojka 

Dat kan zijn oorzaak vinden in de inhoud van uw mails.

Als voorbeeld: als je pillen aanbied voor erectiestoornissen kan je er aan hangen.

Als het niet veroorzaakt wordt door de inhoud van uw mails is het nog mogelijk dat een andere persoon uw mail adres misbruikt.

Je kan dus best je paswoord veranderen en een ander alias of mailadres aanmaken en opnieuw proberen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sojka
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

mijn email adres wordt door telenet als spam behandeld

Beste, dit adres wordt ook voor mijn nieuwsbrief gebruikt met Mailchimp.com. Maar dat is ook geen spam 😞 Zou dan elk email-adres met mijn domein zo behandeld worden, of enkel dit specifieke emailadres? Ik kan uiteraard een andere alias aanmaken en voor mijn mailings nog een andere... maar zo blijven we bezig 😞

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

mijn email adres wordt door telenet als spam behandeld

@Sojka 

Ik ken daar niet genoeg van om te weten wie, wat, waar bepaald wat spam is.

De spam filters zullen wel niet overal hetzelfde zijn maar je kan best wel nakijken hoe uw mails opgesteld zijn. Bepaalde woorden kunnen problemen veroorzaken. Dat is aan de andere kant ook de manier om spam te herkennen en het leven van door spam getroffen personen een beetje aangenamer te maken.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mijn email adres wordt door telenet als spam behandeld

Stemt het dolein van het 'van' mailadres overeen met de domeinnaam van de smtp server? Dit kan ( maar niet altijd) een reden zijn om mail aan te merken als spam. Ook het aantal mails kan een reden zijn (één mail met enkele honderden bestemmelingen).

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mijn email adres wordt door telenet als spam behandeld

Om hoeveel ontvangers gaat het dan juist? Als het er te veel zijn binnen een periode van 5 minuten, dan zou dat de oorzaak kunnen zijn dat je als spammer gebrandmerkt wordt.

 

https://tools.ietf.org/html/rfc3463

 

Hier kan je die foutcode opzoeken, maar je wordt er helaas niet veel wijzer van.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mijn email adres wordt door telenet als spam behandeld

@Sojka  waarschijnlijk staat uw email adres op een blacklist. Kan komen door dat uw mails worden gezien als spam of dat u er elke 3 minuten eentje zou sturen dan wordt u ook gezien als spam. Neem contact op met uw webhosting firma waar uw email adres aan vast hangt en laat u er van afhalen van de blacklist. Moest u bij Telenet gehost zijn dan contact op nemen met hun om u van de blacklist af te halen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mijn email adres wordt door telenet als spam behandeld

De foutcode is 5.2.0

Wat betekent dat:

  5.XXX.XXX   Permanent Failure

         A permanent failure is one which is not likely to be resolved
         by resending the message in the current form.  Some change to
         the message or the destination must be made for successful
         delivery.

De 2 nu:

X.2.XXX Mailbox Status

         Mailbox status indicates that something having to do with the
         mailbox has caused this DSN.  Mailbox issues are assumed to be
         under the general control of the recipient.

tenslotte de eind nul

  X.2.0   Other or undefined mailbox status

         The mailbox exists, but something about the destination mailbox
         has caused the sending of this DSN.

Na deze zaken gelezen te hebben vraag ik me af of je dat van alle bestemmelingen gekregen hebt of van een aantal. 

Heb je dat van een aantal gekregen dan zou het wel eens kunnen dat er correspondenten zijn die wel uw  nieuwsbrief willen, maar niet geïnteresseerd zijn in je mails. 

Als het echter over alle bestemmelingen gaat, dan moet je toch eens grondig nakijken door welke criteria door alle spamfilters gemerkt wordt als spam.   

Vooral de 5 vooraan verwijst naar het probleem.

Met dank aan de link van @sb 

 

 

 

0 Likes