Beantwoorden
Franky_L
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
O dierbaar België.. Goed gevonden! Primeur! It's your third party!

email op 2e iMac

Hallo,

Heb jarenlang iMac met daarop 'mail' via telenet account. Nu een nieuwe iMac aangeschaft waarop ik eveneens de mails via 'mail' (pop3) zou willen laten toekomen, net als op de vorige (die nog in gebruik blijft). Wanneer ik de account probeer in te geven en naam / mailadres en wachtwoord dien in te geven kan ik niet verder omdat ik de melding krijg 'account bestaat al'. Het moet toch mogelijk zijn om op beide toestellen de mails te blijven ontvangen onder dezelfde account? (het lukt wel op de iPad en smartphone). Wie weet raad?

0 Likes
9 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

email op 2e iMac

Heb je hem toevallig nog niet aangemaakt? Je krijgt die melding enkel als je 2x hetzelfde mailadres wil instellen op dezelfde iMac.

Op 2 verschillende mag dat geen probleem zijn, ik het dat ook. Staat ingesteld op mijn iMac en op mijn Macbook.

 

Kijken onder systeemvoorkeuren => internet accounts.

Als hij daar al bij staat ga je hem inderdaad niet meer kunnen installeren.

 

BTW: waarom POP3 als je op verschillende computers mail wil lezen gebruik je veel beter IMAP

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Tags (1)
0 Likes
Franky_L
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
O dierbaar België.. Goed gevonden! Primeur! It's your third party!

email op 2e iMac

Hey Puch,

Op die nieuwe staat bij accounts enkel google en iCloud, ik kan de telenet-account daaraan niet toevoegen met het '+' teken / mail account in de linkerkolom. De account bestaat idd reeds op de oude mac (en ook op iPad en gsm). Ik zit gewoon geblokkeerd wanneer ik naam/mailadres en ww dien in te geven. Zou de naam van de iMac daar voor iets tussen zitten? Ik heb beiden nochtans een verschillende gegeven... Zou het een rol kunnen spelen dat beiden draadloos fungeren op een thuisnetwerk via een airport extreme? Ik verkies voor pop3 omdat we met meerderen op de toestellen werken en iedereen op de hoogte wil zijn van de mails. Idd wat meer 'verwijderwerk' maar oké zo.

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

email op 2e iMac

Na wat zoekwerk kan ik alleen maar besluiten dat hetzelfde e-mailadressen (beiden pop 3) op 2 verschillende machines blijkbaar problemen geeft. Ik heb geen oplossing gevonden.

Ik heb hier mijn eigen adres op iMac en Macbook en iPhone, maar die zijn allemaal IMAP ingesteld.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Franky_L
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
O dierbaar België.. Goed gevonden! Primeur! It's your third party!

email op 2e iMac

Op de nieuwe heb ik zelfs de keuze (pop3/imap) nog niet kunnen maken, in de stap daarvoor krijg ik reeds de melding. Zou het dan wel lukken mocht ik op alle toestellen bv outlook of via google (gmail) gaan gebruiken ipv mail. Mss dat ik daar eventueel wel op beiden macs  onze mail kan ontvangen... In ieder geval bedankt voor het opzoekingswerk.

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

email op 2e iMac

Is het e-mailadres toevallig ook je Apple ID?

Misschien ligt het daar aan.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Franky_L
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
O dierbaar België.. Goed gevonden! Primeur! It's your third party!

email op 2e iMac

Hey Puch, mijn apple ID en telenetgegevens (gebruikersnaam en ww) zijn idd dezelfde, maar dat waren ze ook al op de oude mac. Zou er enig verband zitten tss appleID en telenet inloggegevens, denk je?

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

email op 2e iMac

Het is op zich raar dat je die niet geïnstalleerd krijgt want mijn e-mailadres en Apple ID zijn ook identiek en ik krijg ze wel geïnstalleerd. Maar nogmaals ik gebruik IMAP, ik kan me dus voor POP3 niet uitspreken.

Wat je nog kan proberen is alle accounts die op de nieuwe mac staan er allemaal af gooien.

Daarna beginnen met de telenet account eerst te installeren.

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Franky_L
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
O dierbaar België.. Goed gevonden! Primeur! It's your third party!

email op 2e iMac

Hey Puch, heb je raad opgevolgd en alle accounts verwijderd (ik vermoed dat de google account de dader was) en dan de telenet account aangemaakt. Dat was een onmiddellijk succes. Hij staat nu wel nog als imap, maar ik heb hier al gelezen hoe te switchen naar pop... Alle mails komen op beiden binnen, dus probleem opgelost - bedankt !!

Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

email op 2e iMac

Geen dank, ben al blij dat ik kan helpen.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes