Beantwoorden
kenwood1980
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

emailadres blokkeren in telenet webmail

hoe kan in mijn telenet webmail een emailadres blokkeren, nu krijg ik al diverse mails in mijn spam terecht maar toch krijg ik nog in mijn inbox ook mails van ongewenste afzenders met reclame.

 

hoe kan ik deze alsnog tegen houden, 

ps, ik klik die iedere keer door naar spam maar het heeft geen zin. de volgende dag zijn ze er terug,

 

en veranderen van mail adres is geen optie.

 

wie weet raad ?

 

grts

Sven

29 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

emailadres blokkeren in telenet webmail

Je maakt een regel aan in Telenet Webmail die e-mails van die afzender of met een specifiek onderwerp verplaatst naar de Prullenbak: 

http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-kan-ik-regels-aanmaken-in-telenet-webmail

 

Ik heb in mijn webmail bijvoorbeeld een regel aangemaakt die Russische en Chinese afzenders automatisch verplaatst naar de Prullenbak.

 

Yannick_
Professional Weetjesweter
Berichten: 56
My smart Valentine Trick or treat? Goed bezig! All I want for X-mas is YOU

emailadres blokkeren in telenet webmail

Kenwood1980,

 

als het antwoord van Area57 voldoende is, denk er ook zeker aan om het even te markeren als oplossing!

Yannick

Yannick

Kids today with techno music. You should enjoy the classics, like Hasselhoff. ~Reinhardt | Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kenwood1980
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

emailadres blokkeren in telenet webmail

beste,

 

helaas is was dit geen oplossing, ze komen steeds terug

0 Likes
kenwood1980
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

emailadres blokkeren in telenet webmail

helaas niet, ze komen terug

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Toch is dat antwoord helemaal correct en de oplossing zoals het er staat. Bij mij werkt het perfect.

 

Misschien eens iemand die meer thuis is in dit soort dingen vragen om ernaar te kijken?

 

 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
jod
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

emailadres blokkeren in telenet webmail

Mijn tip voor veel van dat ongevraagd en ongevraagd gespuis

 

Zoek eens in die mail iets in de zin van "profiel wijzigen"

Daar op klikken en op je profielpaina van die fakesites je mail wijzigen in iets onbestaands (mijn favorietje is gewoon hun eigen afzendadres te gebruiken 😄) en dan even het spel verder mee te spelen door te bevestigen en uit te loggen.

 

Meteen 2 vliegen in 1 klop heb je dan - vanaf krijgen ze hun eigen **bleep** tegen op hun e-mail en is jouw e-mail uit hun datebase verdwenen 😂😂😂😂😂😂

 

Werkt zelfs met de "noreply" mailadressen!

 

Sinds ik dit toepas zelden nog dergelijke zever gehad!

 

En heb je nog geen profiel? Doe dan de moeite om er eentje te maken met allerlei nonsens als info en opnieuw dat totaal fake e-mailadres!

 

Wel opletten met  info betaalkaarten!!

 

 

 

 

 

 

 

 

talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

emailadres blokkeren in telenet webmail

@jod

 

We gaan dat antwoord eens even analyseren zullen we?

 

- Jij vind het normaal dat zij een profiel van je hebben terwijl je dat niet aangemaakt hebt? Dat is dus de laatste link waarop ik zou klikken in een mail. Je weet NOOIT waar je dan op uitkomt of wat er op je pc terecht komt.

 

- Veel succes om je fake profiel te maken als je hun eigen mailadres of 'fake adres' gebruikt. Je gaat de gegevens nooit kunnen bevestigen TENZIJ  je een eigen mailadres aanmaakt zoals ongewenst@telenet.be (of @gmail.com, @hotmail.com, enz) of iets dergelijks.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Helaas bestaat hier nog geen block functie voor. De meeste emails verzending zichzelf als een soort spam en gebruiken steeds een ander email adres met andere ip waardoor ze tegenhouden lastig wordt..

Ook worden ze via een script vaak van vriend op vriend gestuurd zonder dat deze vrienden hiervoor toestemming gaven..

 

Als het echt teveel word en je mailbox een zwembad van spam wordt, raad ik je aan om een mailbox/email adres aan te maken.... overal je nieuwe email door te geven (vooral voor facturen!) en de oude te wissen. Vanaf dat moment krijg je geen spam meer totdat je op foutieve websites registreerd op bezoekt.

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Die block functie bestaat wel. Dat werkt via regels in de webmail en vraagt een beetje oefening om het  te krijgen voor het werkt zoals jij het wil..

 

Je kan:

 

- een mailadres blokkeren.

- een volledig domein blokkeren (bijvoorbeeld hotmail.com of gmail.com).

- een onderwerp blokkeren.

- een specifiek woord blokkeren.

 

en zo zijn er nog een tal mogelijkheden zoals een uitzondering toevoegen voor een mailadres in een geblokkeerd domein.

 

Verder kan je misschien ook eens een 'grote' schoonmaak houden op je pc of laptop. Scan eens een keertje met malwarebyts anti malware.en kijk eens rond voor een goed en degelijk security pakket.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Ik ken nochtans genoeg bots die steeds onder een andere naam, andere domein, andere ip sturen en steeds over andere reclame. Dit weet ik omdat dezelfde bedrijfsgegevens onder bepaalde spam staat (in de foto geplaatst zodat deze niet kan gelezen worden door een spam tool). Probeer dus in dat geval maar eens een email, domein, naam enz te blocken als deze steeds anders zijn.

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Tot zoverre geeft telenet de nodige middelen om spam tegen te houden. Het is aan de eindgebruikers (wij allemaal dus) om deze te gebruiken en niet zomaar overal het mail adres achter te laten en je voorzorgen te nemen wanneer je rond surft op internet.

 

- Scan geregeld je pc met bijvoorbeeld MBAM of dergelijke voor adware, spyware,... .

- Zorg voor een goed veiligheidspakket (internet security).

- Gebruik je een mailprogramma? Dan kan iets als spamfighter ook helpen.

- Zet de 'preview' modus van de mail uit .

- Niet zomaar overal op klikken.

- Oppassen met gratis programma's of spelletjes installeren.

- Oppassen met het downloaden van muziek, programma's of films via torrents of nieuwsgroepen.

 

Kortweg.... neem je voorzorgen en je zal zelden tot nooit spam ontvangen. Als het probleem al zo dramatisch is dat er meer spam in je mailbox zit dan wat anders is al wat je kan doen een nieuw mailadres aanmaken.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Hey  @talen , dat heb je mooi in een post gegoten.

Bedankt daarvoor Smiley Vrolijk

 

+1 Kudo

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Eigenlijk zouden stickies niet misstaan op dit forum. Handige tips en dergelijke staan dan altijd bovenaan 😄

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

emailadres blokkeren in telenet webmail

Dat is een goed idee, @talen . We bekijken wat we hiermee kunnen doen.

Mocht je nog suggesties hebben, laat het ons dan zeker weten!

 

Stijn

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes