24802
netweters
|
152795
antwoorden
|
20740
vragen
|
Hallo
Ik ben een superleek en een extern emailaccount toevoegen aan mijn webmail lukt na uren nog niet.
Ik heb alles tientallen keren ingevuld zoals op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-kan-ik-externe-e-mailaccounts-toevoegen-aan-telenet-we... word uitgelegd.
Telkens krijg ik de melding na de test" generic test failure" ik ben er ......van aan het worden.
Heeft er iemand een idee wat ik hier elke keer fout doe?
.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Eerst enkele vragen. betreft het een gmail account? Of betreft het een mailaccount op een eigen domein ( hosting / provider?). Voor gmail was het in elk geval vroeger zo dat je dit eerst moest toestaan in je gmail account of dit nu nog zo is?
@jpsprobleem In geval van gmail eerst dit controleren in je mailbox via het wieltje rechts bovenaan, instellingen, pop-imap. Daar moet je een van beiden aan zetten.
Zie screenshot.
Lukt nog niet ik geef het op voor vandaag ik hoop morgen nieuwe goesting te hebben om het nog eens een paar uur te proberen.
@jpsprobleem Als het dus een gmailadres is moet je eerst imap aanvinken in je emailinstellingen bij gmail. en dan klik je eronder eens op instellen voor outlook, thunderbird enz. Daar zal je de juiste poorten vinden.
Eindelijk geluk maar vraag niet hoe.
Iedereen bedankt voor de hulp.