Beantwoorden
Tornado
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pionier Primeur! It's your seventh party! It's your sixth party!

hoe backup maken van mails ?

Hallo, wil er me iemand, stap voor stap, uitleggen hoe ik al mijn mails (opgeslagen in mappen) kan backuppen ?  ik ben geen handige Harry op computergebied... maar zou heel graag mijn mails niet verliezen indien ik een pc crash zou krijgen. Alvat bedankt

5 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

hoe backup maken van mails ?

Hoe lees je je mails? En welke emailservice gebruik je die van telenet?

ik bedoel met lezen: outlook (of een ander emailprogramma) of via de website?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

hoe backup maken van mails ?

Als je Telenet webmail gebruikt, gewoon even rechts een nieuwe map aanmaken en je mails daar naartoe slepen. De server van Telenet onthoudt je mails, ook al gaat je harde schijf kapot.

 

Gewoon rechtsklikken (in linker kolom) op "Inbox".

Dan "Nieuwe map" selecteren en naam kiezen.

Je kan dan op die map rechtsklikken, "eigenschappen" kiezen en die map een afzonderlijke kleur geven.

Je kan zoveel mappen aanmaken dan je zelf wil.

Ook kan je de opdracht geven bepaalde e-mails automatisch in de mappen op te slagen, dit doe je door de mail te selecteren (niet openen) en rechts te klikken, dan "nieuwe regel" aanduiden. Van daaruit kan je kiezen om alle mails met hetzelfde email adres in een bepaalde map te plaatsen.

 

Ik hoop dat je met deze uitleg geholpen bent.

0 Likes
Tornado
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pionier Primeur! It's your seventh party! It's your sixth party!

hoe backup maken van mails ?

ik gebruik Windows Live mail en heb nu al diverse mappen aangemaakt;

 

als ik via een andere PC mijn mails wil lezen via Telenet Homemail, dan zie ik mijn mappen niet...

 

ben er dus nog niet uit...

0 Likes
pom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

hoe backup maken van mails ?

Vind hier nog altijd het antwoord niet of ik kijk erover. Hoe je een backup maakt van al je mapen in webmail? Iemand?

🙂

0 Likes
Fake
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pionier

hoe backup maken van mails ?

Hoi,

 

2 topics door elkaar hier vrees ik.

Heb je je live mail ingesteld als POP3 of IMAP?

ALs je nog een POP3 gebruikt kan ik je aanraden om naar IMAP over te schakelen, dan blijven je mails op de telenet server staan, ook als jouw computer niet meer werkt. En je kan ze vanop elk toestel raadplegen ( tablet, smartphone, etc...) Wel even opletten dat wanneer je je POP3 verwijdert je eerst je mails naar je IMAP sleept. ( zie ook telenet handleiding: omschakelen naar IMAP) ALs je toch bij POP3 wil blijven download je telkens je mails van de server naar je PC. dwz dat je met een backup programma makkelijk je mails kan backuppen. Check even op http://free.colormango.com/4-email-backup-software wat jou best past. ALs je natuurlijk een backup maakt naar dezelfde harde schijf ben je bij een crash ook je back up kwijt natuurlijk.

 

Tom

0 Likes