|
25.776
netweters
|
159.694
antwoorden
|
|
21.521
vragen
|
Ik ondervond dat bepaalde mails met facturen (!) geblokkeerd worden. Ik zag dit reeds voor 4 verschillende partijen, steeds met een mail adres "info@bedrijf.be". Hetzelfde bedrijf kan me wél bereiken via antwoord aan mijn email of via een ander mail adres. Ik contacteerde eerder reeds Telenet helpdesk en men zei men dat daar niets aan te doen is omdat die bepaalde email adressen door safespot als phising werden geïdentificeerd. Het blijft echter een probleem want nu blijkt dat dit geen probleem van 1 bedrijf was maar eerder een structureel probleem. Het is erg beschamend als je geconfronteerd wordt met een rekening die je niet betaald hebt en dat terwijl je die rekening nooit aangeboden krijgt. Ze komt niet in je spam maar wordt op modem niveau tegen gehouden. Je weet dus echt niet dat er een email gestuurd werd. Ik weet dat de safespot app dit in meldingen moet zetten maar dan zou ik dit dagelijks moeten nakijken op mijn smartphone. Is er enigszins iets dat ik kan doen om dit op te lossen en/of deze bedrijven te deblokkeren ?
PS. De bedrijf-afzenders staan NIET geblokkeerd in mijn toestellen/accounts. Ik heb Telenet One-up met Safespot+
Weet je zeker dat Safespot+ het probleem is? Indien zo, neem de controle zelf in handen: verwijder Safespot+ en installeer Pi-Hole tegen ads en malware. Stel je mail in om spam door te laten met [SPAM] vermelding in het onderwerp. Installeer Mozilla Thunderbird (SpamPal/SpamAssassin + zelflerende filter) voor je mail en Mozilla Firefox (+ uBlock Origin) als browser.
Hartelijk dank ! Dit is moeilijk om te onderzoeken want zo graag (en vaak) krijg ik geen facturen via mail. U heeft wel een punt waardoor ik verder ging zoeken. Safespot wil ik echter behouden want voor een leek is dit wel heel gemakkelijk; je hebt bescherming voor alles wat binnen komt en zo zijn mijn AI toestellen ook beschermd. Dus, ik zocht verder en zag dat mijn mail spam filter de contacten in mijn contactlijst door liet. De partijen waarvan ik geen factuur ontving stonden niet met hun factuur email adres in mijn contactlijst, of met een iets andere naam. Ik heb dat aangepast maar weet niet of het helpen gaat. Afwachten dus.
Ik gebruik momenteel safari met een outlook/hotmail adres voor mijn facturen.