Beantwoorden
TonyC
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

mail verstuurd van eigen domein soms in TN-spam

Beste

Ik verstuur via PHP mails vanuit mijn eigen domein gehost bij Combell.

Bij de Telenet-ontvangers (waaronder ikzelf) komen die soms (niet consequent) bij de SPAM terecht. Bij bvb gmail-ontvangers heb ik dat niet voor.

 

Ik heb voor mijn domein een SPF-record aangemaakt, maar dat blijkt ook niet altijd de oplossing te zijn.

Zie "SPAM-cause" hieronder van een mail die in de SPAM was terechtgekomen

X-Spamcause: gggruggvucftvghtrhhoucdtuddrgedvfedrvdeljedguddufecutefuodetggdotefrodftvfcurfhrohhfihhlvgemuchtvghlvghnvghtrdgsvgenuceurghilhhouhhtmecufedttdenucgoufhprghmkfhpucdlfedttddmnecujfgurhepvffufffhvehrkffogggtgfesmhekjhhphedtvdenucfhrhhomhepvfhonhihucevohhurhhtvghnshcuoehtohhnhiesvhhlvhgsrdgsvgeqnecuggftrfgrthhtvghrnhepkefhgeegueevheekfeduveejueffueekhfelvdfggfetteefgeehkeffvdeghfegnecukfhppedujeeirdeivddrudeikedrvdegvddpudejiedriedvrddujeefrddvgedtnecuufhprghmkfhppedujeeirdeivddrudeikedrvdegvdenucevlhhushhtvghrufhiiigvpedtnecurfgrrhgrmhepihhnvghtpedujeeirdeivddrudeikedrvdegvddphhgvlhhopegtohhmqdhhtghlrhgvlhgrhidttddurdhsrhhvrdgtohhmsggvlhhlqdhophhsrdhnvghtpdhmrghilhhfrhhomhepthhonhihsehvlhhvsgdrsggvpdhsphhfpehprghsshdpughmrghrtgepnhhopghrvggtohhrugdpnhgspghrtghpthhtohepuddprhgtphhtthhopehtohhnhidrtghouhhrthgvnhhssehtvghlvghnvghtrdgsvg

 

Kan hier iets voor gedaan worden?

Bedankt

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mail verstuurd van eigen domein soms in TN-spam

Ik heb dat bij one.com ook voorgehad. Na contact met de helpdesk en achterliggnde technische dienst bleek dat ik de datum in mijn verzendingsprotocol niet op de juiste manier weergaf. Na aanpassing is dat dan in orde gekomen. Dit zou de goede code kunnen zijn.

$Naam=$_POST['Naam'];
$Voornaam=$_POST['Voornaam'];
$email=$_POST['email'];
$ontvanger=$_POST['recipient'];
$onderwerp=$_POST['subject'];
$afzender="xxxx@fv-vl-ardennen.be";
$boodschap=$_POST['Message']."\r\n".$_POST['Voornaam']." ".$_POST['Naam']."\r\n"."Mijn mailadres: ".$_POST['email'];
$datum=date("r");;

$headers='From: '.($afzender)."\r\n".
	'Reply-To: '.($email)."\r\n".
	"CC: xxxxxx@telenet.be"."\r\n".
	'Date: '.($datum)."\r\n".
	'X-Mailer: PHP/'.phpversion();


mail($ontvanger, $onderwerp,$boodschap, $headers);

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TonyC
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

mail verstuurd van eigen domein soms in TN-spam

Ik gebruik niet de standaard mail-functie van php maar phpMailer (ik weet daar niet onmiddellijk hoe ik een datum moet meegeven).

Maar aangezien de mails naar andere providers dan Telenet niet in de spam terechtkomen zoek ik het eerder aan de Telenet-kant en vandaar dat ik de SPAM-cause heb ingeplakt zodat dit misschien voor iemand van Telenet wel een verklaring (en hopelijk ook een oplossing) kan geven

0 Likes
TonyC
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

mail verstuurd van eigen domein soms in TN-spam

Ik wil hier nog eens op terugkomen, want ik heb nog geen oplossing.

Ik constateer dat het probleem enkel en alleen bij TELENET ligt. Ik verstuur in bulk mails naar bestemmelingen van andere providers (gmail, hotmail, outlook, bedrijfsdomeinen, ...) en daar is er geen enkel probleem.

Ik heb nu eens een test gedaan en een paar keer dezelfde mail verstuurd naar mijn Telenet- en naar mijn Gmail-adres.

Op Gmail krijg ik die instant binnen. Bij Telenet duurt het lang eer ik de mail binnenkrijg EN de ene keer komt ie in de spam, de andere keer niet.

 

Oplossing Telenet??

0 Likes
TonyC
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

mail verstuurd van eigen domein soms in TN-spam

Is hier dan niemand van Telenet die dit eens ter harte kan nemen?

0 Likes