Beantwoorden
arnanski
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

mijn mails aan correspondent komen in zijn spam

regelmatig komen mijn mails aan coorespondent in zijn spam terecht.

Al driemaal met Telenet operator in gesprek geweest.

Mails aanduiden als niet spam zou helpen. Maar dat helpt niet.

 

Gewoon anti-spam verwijderen kan dat?

Ook bij mij zitten er sommige mails in spam die ik wel wil ontvangen.

 

Kan anti-spam verwijderd worden in Telenet account?

 

Pas op hé, het betreft hier twee abonnees van Telenet!

0 Likes
5 reacties
Sebas
Experienced Veelweter
Berichten: 298
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Even demarreren...

mijn mails aan correspondent komen in zijn spam

Dat is inderdaad vervelend @arnanski, heeft er iemand tips of meer informatie over het instellen van de spamfilter? We zijn alvast benieuwd naar de hulp.

 

TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.

0 Likes
1982MARC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! Leesclubje starten?

mijn mails aan correspondent komen in zijn spam

Misschien is dit de oplossing : 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-anti-spam/

 

ik heb ook sommige mails die in de spam folder terecht komen, wat ik niet wil. je kan dan klikken op geen spam, maar dat moet je telkens opnieuw doen.

 

heb het nog niet geprobeerd wat er gebeurd als je een regel maakt om mails van een bepaald adres in een bepaalde folder te laten plaatsen (dus niet de spamfolder).

 

maak je een label aan, dan komt de mail toch nog in de spamfolder en heeft die geen label.

 

er bestaat blijkbaar niets waarmee je bepaalde adressen automatisch in de spamfolder kan laten komen.

tenzij je ervoor regels maakt.

 

 

0 Likes
PowerChaos
Professional Weetjesweter
Berichten: 61
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

mijn mails aan correspondent komen in zijn spam

de spam filters werken op de volgende manier

SMART Learning

 

dat betekend in kort uitgelegt dat die naziet welke emails in spam komen

en als je zegt geens pam , dan word die nagekeken en LEERT het systeem wat SOORT emails geen spam meer zijn

 

dit word gedaan op grote schaal , dus het kan even duren voordat die spamscore naar beneden gaat

normaal als je een email of 30 markeerd als geen spam , dan zal die ook niet meer in de spam komen

 

er word intern filters op toegepast en die hebben tijd nodig voor een algoritme om te leren wat spam is en wat niet

Spoiler
Bayesian Filtering

Bayesian Filtering uses statistical analysis to identify whether or not an email appears to be spam. Tying it together with blacklists and SPF allows you to be quite sure that email is or is not spam.

Weight - The default weight for this spam check. If an email has a high probability of being spam based on its content, this is the value that will be added to the message's total spam weight.

Max memory to allocate for filtering - Bayesian Filtering can be memory intensive. As a result, SmarterMail allows you to configure the maximum resources that will be dedicated to Bayesian Filtering. In general, the more memory you reserve for Bayesian Filtering, the more accurate the results will be.

Messages required for filter update - Once this number of messages have been processed as known-good or known-spam email, SmarterMail will re-analyze the filters to help your system protect against new spam threats. In this way, Bayesian Filtering can become more tailored to handle the mail of the domains on the server.

 maar dat hangt natuurlijk ook af welk systeem ze gebruiken

geef het wat tijd , mocht het niet werken na een aantal emails ( bedoel dus 30+ die van hetzelfde adress komen ) dan is er waarschijnlijk een fout in de spamfilter en moet telenet er is naar zien ( zeg ook dat je al meer dan 30 emails van hetzelfde mail adress hebt gemarkeerd als niet spam ) 

 

mvg

PowerChaos

0 Likes
1982MARC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! Leesclubje starten?

mijn mails aan correspondent komen in zijn spam

Ik lees de mails op een Ipod/Samsung op verschillende internetexplorers via webmail.telenet.be

Maar ook via mailprogramma's op deze toetstellen,  protocol IMAP. 

 

Vraag me dus af of het systeem ook leert welke mails als spam beschouwd moeten worden, die ik naar de map spam/reclame verplaats via deze mailprogramma's.

Maw kijkt het systeem naar de mails die in de spam folder komen (met om het even welk programma) of werkt het echt alleen als je het doet via webmail.telenet.be ?

 

 

 

0 Likes
PowerChaos
Professional Weetjesweter
Berichten: 61
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

mijn mails aan correspondent komen in zijn spam

@1982MARC

ik veronderstel aleen via de webmail

je ziet daar wel de naam spam staan , maar in werkelijkheid noemt die folder anders

 

mocht dat het geval zijn , dan alles die je via de client doet heeft geen effect

 

je kan dit nazien door een nieuwe folder aan te maken via de client , als die folder exact hetzelfde is en hetzelfde bevat op de webmail dan werkt het wel, ook moet je dezelfde folders dan op je client hebben

 

sommige clients maken locale folders aan, dat zijn degene die via de server alles op de telefoon/pc opslaan en niet syncroniseren  ( persoonlijke folders ) 

 

mijn kennis van email is niet uitgebreid 

maar als je email client dezelfde folders gebruikt en als je iets verplaatst daar ook word verplaatst dan werkt het via bijde ( aangezien de spamfilter de folder leest ) 

 

dit gaat niet over markeringen en andere "client only " taken ( zoals labels , kleuren ... ) 

 

mvg

PowerChaos

 

0 Likes