42541
netweters
|
18904
gesprekken
|
20405
vragen
|
Op één e-mai-adres ontvang ik sedert een viertal dagen systematisch de melding als volgt:
"
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients was aborted after 0 second(s):
* xxx@countermail.com
en in het attachment "unknown" staat bij wijze van voorbeeld:
Date: Thu, 6 Aug 2015 11:33:48 +0200 (CEST) From: yyy@telenet.be To: " <xxx@countermail.com> Message-ID: <541644189.5373499.1438853628444.JavaMail.root@telenet.be> In-Reply-To: <1261997714.5372096.1438853600137.JavaMail.root@telenet.be> References: <1261997714.5372096.1438853600137.JavaMail.root@telenet.be> Subject: Fwd: zzz MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/alternative; boundary="----=_Part_5373498_1081121008.1438853628443" X-Originating-IP: [::ffff:78.21.37.81] Thread-Topic: zzz Thread-Index: bRY6vU8b00OBeMkdzicwTxQ/8yuVFkeXUVC8
wat is de oorzaak, en hoe remediëren ?
in aanvulling op mijn vaststelling delivery status.
De mail gaat uit van mailer-daemon@telenet-ops.be
Uiteraard heb ik in het voorbeeld de geadresseerde, de afzender en het onderwerp vervangen door xx, yyy, zzz.
Als een mailserver (i.c. die van telenet) een bericht niet kan afleveren, dan wordt de verzender (u dus) daarvan ingelicht.
Mailbox van de ontvanger vol? account gestopt of geblokkeerd? In ieder geval niet iets waar u of TN iets aan kan verhelpen.
De mailservers van telenet zijn blacklisted wegens het versturen van spam, dit is wel degelijk iets wat Telenet zelf moet regelen.
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist:195.130.137.90
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist:195.130.137.88
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist:195.130.137.89
De mail word dus niet gebounced omdat de afzender zijn mailbox vol is, verlopen is, of wat dan ook. Verder kan countermail ook niet zorgen dat de telenet servers gewhitelist worden.
Hoop trouwens wel dat dit snel opgelost is want het is redelijk vervelend.
Misschien moet countermail eens een serieuze blacklist gebruiken ipv SORBS, dat berucht is wegens zijn "false positives" ?
Ik weet niet welke list Countermail gebruikt maar de Telenet servers staan ook op Backscatterer en Lashback.
Weet wel dat ik bij Countermail telkens binnen enkele minuten antwoord heb op support vragen en men gelijk begint om het op te lossen. Bij Telenet staat mijn mailtje al enkele dagen in de queue.