Beantwoorden
fouture
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
O dierbaar België.. Jij bent af! Goed gevonden! Netjes!

relay@chello.be

Beste,

 

Ik was vroeger een klant van CHELLO, dat later via UPC naar Telenet overging.

 

Dit zorgt nog steeds voor rare problemen, hoewel mijn Telenet mail account op iPhone X (iOS 11.4) correct ingesteld staat op imap.telenet.be als server inkomende post en smtp.telenet.be als server uitgaande post.

 

Andere smtp-servers : tweemaal smtp.gmail.com en smtp.mail.pcextreme.nl als alternatieve smtp-servers (ik kan deze drie blijkbaar ook niet verwijderen : hoe doe je dat ?)

 

Het probleem : ik kan wel mails ontvangen maar geen mails verzenden als ik op het WiFi netwerk van het bedrijf ben aangesloten.

 

De imap server gebruikt SSL, identiteitscontrole is via wachtwoord en de gebruikte poort is 993. S/MIME staat af. Geen IMAP-pad voorvoegsel.

 

De smtp server gebruikt SSL, identiteitscontrole is via wachtwoord en de gebruikte poort is 587.

 

Als ik WiFi af zet en 3G of 4G gebruik kan ik wél mails verzenden via deze account.

En ook met WiFi thuis of op andere locaties waar WiFi via Telenet wordt aangeboden werkt het probleemloos.

 

Maar via WiFi op het werk (waar Proximus de internetconnecties verzorgt) lukt het dus niet...

Na ca. 5 minuten wachten krijg ik deze boodschap :

 

"E-mail versturen mislukt.

De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'relay.chello.be' is onjuist.

[Instellingen]  [OK]"

 

Maar relay@chello.be staat bij mij nergens meer ingesteld, en ook onze netwerkbeheerders op het werk kennen dit niet. Vanwaar komt dit nog, na al die jaren ?!

 

Dus moet het ergens bij Proximus liggen, of bij Telenet waar het mails betreft die via Proximus binnen komen ?

 

Of mogelijks bij Google : ik krijg nu een mail van Google dat mijn Telenet mailadres het recovery mail adres is voor mijn Gmail adres, en dat Google dat afblokt omdat ik een app gebruik die het Gmail adres zou bedreigen. Maar ik gebruik gewoon de Mail app van Apple !!

 

Tussen haakjes : via Telenet webmail is er geen probleem (maar ik gebruik veel liever de Mail app van Apple, omdat al mijn mailboxen daarop toekomen).

 

Ik heb zopas de toegang voor minder-veilige apps naar mijn Gmail account aangezet (het stond af). En na een aantal minuten werd de uitgaande Telenet-mail toch verzonden.

 

Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn, of wel ?

 

Dit probleem is er al héél lang. Niks aan te doen, zeggen ze hier op het werk. Maar dat geloof ik niet.

 

Wie helpt me dit raadsel op te lossen ? Eeuwige roem zal jouw deel zijn ! 🙂

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

relay@chello.be

Probeer eens als beveiliging voor de smtp server: STARTTLS (alle certificaten) .

0 Likes
WesleyNobels
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi! Leesclubje starten?

relay@chello.be

Het lijkt me eerder een serverprobleem op het internet van je werk te zijn. Mogelijks gaan daar bepaalde blokkeringen zijn die het niet toelaten om met deze instellingen te mailen.

0 Likes
fouture
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
O dierbaar België.. Jij bent af! Goed gevonden! Netjes!

relay@chello.be

Oplossing : ik heb overal de alternatieve smtp-server van gmail geïnactiveerd. Nu krijg ik deze boodschap niet meer door. Het versturen van Telenet mail werkt nu weer ongeacht het gebruikte netwerk en de locatie, maar gaat wel een heel stuk trager. Alsof Telenet maar om de zoveel minuten kijkt of er iets te verzenden valt.

0 Likes