24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Wanneer ik een verdachte mail doorstuur naar 'verdacht@safeonweb.be', komt er altijd een antwoord dat zelf door Telenet gecatalogeerd wordt als spam.
Waarom?
Is 'safeonweb.be' dan ook verdacht?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Spam hoeft niet verdacht te zijn. Het is meestal vervelend. Dat automatisch naar spam afleiden loopt regelmatig mis. Juist daarom is het ook best dat het niet automatisch en onmiddellijk deletet wordt.
Groeten
Vooreerst bedankt voor je antwoord.
Ik ben het trouwens volledig met je eens dat spam niet altijd verdacht hoeft te zijn.
Ik laat al jaren de door Telenet zogezegd herkende spam mails aanduiden met de tekst [SPAM] in het onderwerp, die dan daarna in een map (in outlook) terechtkomen, dewelke nog eens wordt gecontroleerd vooraleer te worden leeggemaakt.
Niets wordt dus automatisch deletet.
Ik vind het echter een Telenet bug om mails, verstuurd door 'safeonweb' te beschouwen als spam.
Voor vele andere mails heb ik begrip als zij worden beschouwd als 'false positives', maar ik heb het moeilijk met uitgerekend die van 'safeonweb'.
Intussen heb ik echter ook begrepen dat 'De Netweters' niet de aangewezen plaats is om dit rapporteren, aangezien de helpers hier vrijwilligers zijn en geen Telenet medewerkers.
Alleszins nogmaals bedankt voor je bereidheid tot advies.
Vriendelijke groeten.
De netweters zijn iedereen die op dit forum komen. Wat je daar doet is altijd uit vrije wil. Als er dus iemand een antwoord geeft doet hij/zij dat omdat men het wil.
Er zijn wel grenzen aan wat we kunnen doen. Gelukkig maar.
Over safeonweb als spam. Het gebeurt dat zelfs mails van Telenet in de spam terechtkomen. Safeonweb is dan in goed gezelschap.
Groeten
Ik heb precies hetzelfde probleem aangekaart bij de klantendienst en men is er al een paar weken "mee bezig". Zonder enig resultaat tot hiertoe.
Sommige dingen zitten niet op hun plaats bij spam. Als die daar wel terecht komen is er duidelijk iets fout. Hoe je dat moet oplossen is blijkbaar moeilijker te vinden.
Anderzijds zijn er dingen die voor de ene wel en voor de andere geen spam zijn. Dat is, volgens mij, niet op te lossen.
Groeten
Het rare is dat de berichten van safeonweb niet in de spam folder terecht komen maar in de inbox blijven staan met [SPAM] in het onderwerp. Zelfs als ik de afzender whitelist...