25.248
netweters
|
155.904
antwoorden
|
21.056
vragen
|
Hallo al 3jaar krijg ik emails dat een email van mij niet is aangekomen terwijl ik naar die personen niet heb gestuurd en ook niet ken. Heb al wachtwoord veranderd maar dat helpt niet.Kan iemand helpen. Zie hier een van de mails die ik krijg:
Verwijderen Niet-gelezen Spam Toevoegen concepten Deleted Items Verzonden Sent Items Opstellen
Wachtwoord veranderen zal hier niet helpen. Ofwel verwijder je de alias (e-mailadres) in je mailbox, ofwel maak je een filter aan, zodat je die meldingen niet meer te zien krijgt.
Ik raad je ook aan om het e-mailadres in je bericht te verwijderen. Dit is een openbaar forum, dus iedereen kan dat adres zien.
Hallo het email kan ik nu niet verwijderen ik gebruik het al meer dan 7jaar dan zou ik iedereen moeten zeggen dat ik dat email adres niet meer gebruik en dat zijn er heeeel veeeel, maar hoe kan ik een filter zetten?
@Ex-Netweter schreef:Hallo het email kan ik nu niet verwijderen ik gebruik het al meer dan 7jaar dan zou ik iedereen moeten zeggen dat ik dat email adres niet meer gebruik en dat zijn er heeeel veeeel, maar hoe kan ik een filter zetten?
Gebruik je TN webmail of heb je een eigen mailclient (Outlook, Thunderbird, TheBat!, ...) ?
Ik gebruik TN webmail.
Open webmail via https://webmail.telenet.be/ of https://mail.telenet.be/
Instellingen > E-mail regels > Regels voor binnenkomende berichten > Nieuwe regel
Regelnaam vul je in wat je wil. Als handeling zou ik Naar map verplaatsen (je kan hier ook een nieuwe map aanmaken) kiezen. Mail Delivery System mails kunnen immers legitieme boodschappen zijn. Door te verplaatsen (ipv te verwijderen) kan je nu en dan eens een kijkje nemen of er geen échte "bounce" tussenzit.
Je kan ook werken via Instellingen activiteitenstroom door aan te vinken dat de afzender niet in je adresboek staat. Hierdoor creëer je een soort "whitelist", maar dan moet je er uiteraard wel voor zorgen dat iedereen in je adresboek staat (niet handig als je je ergens registreert).
Als er iets niet lukt, dan hoor ik het graag!