24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20722
vragen
|
Ik heb bij telenet het emailadres xxx.yyy@telenet.be. (xxx staat voor mijn voornaam, yyy voor mijn familienaam)
Ik ben ook eigenaar van yyy.eu, niet beheerd bij telenet, maar interhost solutions. Daar bestaat het mailadres xxx@yyy.eu, dat automatisch doorgestuurd wordt naar xxx.yyy@telenet.be
Een aantal mensen laten me weten dat ze soms, maar niet altijd, een foutmelding krijgen als ze een mail naar xxx@yyy.eu.
Een voorbeeld van de melding die ze krijgen (naam van afzender aangepast naar AAA-BBB):
Van: Mail Delivery System <Mailer-Daemon@server28.interhostsolutions.be>
Verzonden: zaterdag 16 maart 2019 11:03
Aan: BBB - AAA
Onderwerp: Onbestelbaar: 091_stavaza 20190316
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
xxx.yyy@telenet.be
(generated from xxx@yyy.eu)
host 4407.smtp.antispamcloud.com [217.20.113.37]
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<SRS0=sJ7/HP=RT=BBB.be=AAA@yyy.eu> SIZE=420616:
550-Verification failed for <SRS0=sJ7/HP=RT=BBB.be=AAA@yyy.eu>
550-Called: 178.18.135.18
550-Sent: RCPT TO:<SRS0=sJ7/HP=RT=BBB.be=AAA@yyy.eu>
550-Response: 550 Administrative prohibition
550 Invalid sender <srs0=sj7/hp=rt=BBB.be=AAA@yyy.eu>
Enkele bedenkingen:
Ik heb geen idee of het probleem bij Telenet dan wel bij Interhost solutions ligt.
Volgens mij moet je de fout bij Interhost solution zoeken. Telenet mail adres is tenslotte maar de eindontvanger en doet er niets mee.
Je hebt deze flow: verzender --> mailbox .eu ---> die dan doorstuurt naar uw Telenet mailadres en daar tenslotte niets anders doet dan ontvangen.
Wat betreft uw NAS: "Als ik bij 'sender email' mijn telenetadres zet (xxx.yyy@telenet.be, dan werkt alles, als ik bij 'sender email' xxx@yyy.eu zet, dan werkt het niet, en geeft de nas als foutboodschap '550 5.1.0 is not an alias of xxx.yyy@telenet.be.'" verwacht uw NAS blijkbaar dat het mailadres dezelfde domeinnaam heeft als de SMTP server. Of eigenlijk is het Telenet die via zijn SMTP server alleen mails wil versturen met @telenet.be als domeinnaam.
Je moet eens het omgekeerde proberen: sender xx@telenet.be en smtp server: domein.eu. Ik vrees dat dit ook niet zal lukken. Providers doen dit meestal om te voorkomen dat er Spam wordt verstuurd via hun server.
Als je niet wil dat mail als spam behandeld wordt, vermijd het zenden van mail met domeinnaamA met de smtp server met domeinnaamB.
Als je schrijft dat xxx@yyy.eu mail doorstuurt naar je Telenet adres, kan dat op drie manieren.
Enkel methodes 1 en 3 zijn goed. Bekijk eens grondig de instellingen bij internet solutions of vraag daar een ticket aan om je te laten helpen het probleem op te lossen.
Met enige vertraging.... Bedankt voor de reacties. Ik heb het punt net opgenomen met Interhost. Ik kijk uit naar hun antwoord.