24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
Heb het vandaag pas gemerkt.
Ik heb dit probleem op verschillende computers thuis in het zelfde netwerk.
Een oplossing graag
Mijn vader heeft hetzelfde probleem. Is het ondertussen opgelost geraakt bij jou?
Nee op dit moment is het nog steeds hetzelfde.
Ik merk wel dat er een security update is geinstalleerd van thunderbird op 16 februari.
Zou het daar mee te maken hebben?
Blijkbaar zijn de certificaten van Telenet aangepast op 16-02-2016 waardoor dit invloed kan op beveiligde verbindingen zoals Telenet e-mail (niet via webmail) of TelenetWiFree.
De nieuwste Thunderbird reageert blijkbaar slecht als er een certificaat wordt aangepast wegens veiligheidsredenen.
De smtp server verwijderen en weer toevoegen zou moeten werken.
Ik heb momenteel geen Thunderbird in de buurt, maar het normaal kan worden gedaan door:
Onbeveiligde server:
Omschrijving: Telenet Onbeveiligd
Servernaam: uit.telenet.be
Poort: 25
Niets aanvinken
Beveiliging: geen
Authenticatiemethode: geen
Gebruikersnaam: geen
Beveiligde server:
Omschrijving: Telenet
Servernaam: smtp.telenet.be
Poort: 587
Alles aanvinken
Beveiliging: STARTTLS (alle certificaten)
Authenticatiemethode: Wachtwoord
Gebruikersnaam: jouw e-mail adres van Telenet
Wachtwoord: het wachtwoord van jouw Telenet e-mail adres
ik heb het kunnen oplossen door deze link te volgen:
http://support.eset.com/kb3126/
Maar dan moet je wel ESET geinstalleerd hebben natuurlijk