Uiteraard gaat die virusscanner reageren! Reageren op spam of je "uitschrijven" is het domste wat je kan doen. Sorry dat ik het zo moet stellen, maar het beste wat je kan doen is negeren en indien mogelijk kill filters (regels) instellen. 9 keer op 10 gaat het immers om malafide mails van malafide websites.
TN heeft een ingebouwde spamfilter, maar die moet je wel even instellen:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-anti-spam/
Maar ook in webmail is het mogelijk om via Instellingen regels in te stellen. Als het telkens om dezelfde afzender gaat, dan is dat zelf heel makkelijk.
Wat je ook kan doen is webmail laten vallen en met een mailclient als Mozilla Thunderbird werken. Die heeft een zelflerende filter én je kan je inschrijven op bijvoorbeeld SpamAssassin of SpamPal. Als je IMAP instelt, dan kan je je mail bekijken op verschillende toestellen.
Bjørn (sb) | Ere-Krak An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.' Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.