24757
netweters
|
152409
antwoorden
|
20700
vragen
|
Ongelofelijk maar waar:
Telenet heeft de deadline gerespecteerd - opgelegd door het BIPT - om de specificaties te publiceren voor de eigen modems:
De vele sceptici hier op Netweters, die beweerden dat dit nooit ging gebeuren bij Telenet, hebben dus ongelijk gekregen 😀 .
Dit is de informatie voor modem fabrikanten, die hiermee aan de slag moeten.
Informatie voor de klanten (hoe we onze eigen modem moeten provisioneren) volgt later.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Vrije modemkeuze
Opgelost! Ga naar oplossing.
Is meer om je eigen netwerk te beheren
Niet meer die oeps meer op je scherm
met een recente fritz kan je ingebakken ook een rechtstreekse vpn verbinding over wireguard naar een vpn aanbieder instellen , en zo telenet of andere, 'passeren' . ik gebruik dat met cloudflare maar gewoon met een extra router, t gatewaytoestel is niet de kabelmodem zelf. heeft wel klein snelheidsverlies door de overhead. dat er met sommige fritz apparaten dvb-c tv mee kan bekeken worden via compact signaal wist ik wel nog niet da's wel handig zeker nu radio ongecodeerd is. mensen dewelke een eigen modem nemen doen dit misschien hiervoor, of omdat de ipv6 meer kan ofzo?
Ik ben ook tevreden met mijn huidige snelheid, maar met overboeking zou je meer dan 1 Gbps halen als de capaciteit beschikbaar is op het netwerk maar wel maar betalen voor 1gbit. Wat de upload betreft, die mag zeker omhoog, bij voorkeur symmetrisch. Dat zou voor veel toepassingen handig zijn. Een eigen modem is nuttig maar met een 2,5gbit poort en overboeking…
Even ter verduidelijking : ik heb nooit gezegd dat ik 2,5 Gbps internet nodig heb.
Wat er gezegd wordt over snelheden in het buitenland interesseert me gezegd niet. Dat de prijzen daar vaak lager liggen, kan ik wel bevestigen …
Link graag.
👍