Beantwoorden
Ingrid1964
Experienced Weetjesweter
Twee handen vol! Goed gevonden! It's your eighth party! Mooi, mooi!

Wat betekent "vrije modem keuze" concreet?

ik schakel over naar base modem ligt klaar is identiek die dat er nu hangt van telenet. Nu las ik dat we binnen kort mogen kiezen welke modem .De uitleg staat in het engels op website telenet en base (mischien met opzet?) 

kan iemand me uitleggen wat dit concreet betekend? 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: vrije keuze modem

24 reacties
Ingrid1964
Experienced Weetjesweter

bedankt iedereen. ik ga me er zelf niet in verdiepen eigen modem . Mijn zoon is daar meer technisch voor onderlegd .

Ingrid1964
Experienced Weetjesweter

merci . ik heb denk ik record verbroken na 10 dagen base terug naar telenet 

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Dat is juist als je met eigen modem werkt moet je wel iets van weten je kan altijd contact nemen via de chat

van de fabrikant

De start is het  moeilijkste vanaf alles goed staat kan je alles goed beheren op je eigen netwerk

Geen het werkt niet meer of andere zaken waar je niet in kan

igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Vertel mij eens wat je kan instellen in een eigen modem buiten de juiste parameters die Telenet bepaald voor zijn netwerk? En wat heeft die modem te maken met je eigen privaat netwerk die bepaald wordt door je eigen router? Een modem zet enkel het datasignaal die van je router komt om naar een signaal die begrepen wordt hetzij op het coaxnetwerk, hetzij op het xDSL netwerk, hetzij op het glasvezelnetwerk. Komt daarbij dat er nog ergens een modem staat die het signaal van de coax omzet naar glasvezel of dat van xDSL naar glasvezel. Dat zijn tenslotte verschillende technieken

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@igvfer  schreef:

Vertel mij eens wat je kan instellen in een eigen modem buiten de juiste parameters die Telenet bepaald voor zijn netwerk? 

Op je eigen modem kan (en mag) je NIETS instellen, ook niet de "juiste Paramaters die Telenet bepaalt voor zijn netwerk". Deze paramaters zijn vooraf ingesteld, de gebruiker kan alleen de Provider kiezen uit een Provider lijst.

Het modem gedeelte is afgeschermd en kan door de gebruiker niet beïnvloed worden. Anders zou je op het abonnement van iemand anders kunnen surfen (CM Mac adres spoofen).

Het voordeel van je eigen modem of modem/router:

• je kan perfect de kwaliteit van de coax signalen zien, en analyses doen.
  • in geval van problemen, kan je de nodige logfiles en/of support data naar de Helpdesk van de modemfabrikant sturen voor verdere analyse. Dan ben je niet gebonden aan de provider Helpdesk, die jou van alles kan wijsmaken (meest gehoorde antwoord van de Telenet Helpdesk is toch altijd dat het probleem in jouw binneninstallatie zit, toch? 🤔)
  • Bij Telenet kan je geen "modem-only" meer krijgen, alleen één toestel (E-router) dat je in bridge (Mac passtrough) kan gebruiken. Maar zelfs die opstelling:
    1. is geen echte "bridge" (vb IPv6 is nog routed via de CV8560E).
    2. en heeft ook de nodige problemen (lees maar de vele berichten hier op Netweters).
  • Je kan dus kiezen tussen:
    1. een eigen EMTA-modem (gezien niet meer beschikbaar bij Telenet) + eigen router.
    2. een modem/router in één toestel (vb Fritz!Box Cable), met als voordeel dat je geen 2 toestellen nodig hebt.
  • Sommige Kabelmodems hebben een ingebouwde TV tuner (vb Fritz!Box Cable heeft 4 DVB-C tuners):
    • hiermee kan je dus TV en radio (Compact signaal) streamen over je netwerk (max. 4 verschillende zenders).
    • als je een geschikt TV toestel hebt (SAT>IP compatible) kan je ook de versleutelde zenders streamen naar je TV (CI+ module nodig)

Dat laatste is natuurlijk niet echt een argument, maar ik vermeld het toch als een bijkomende "feature".

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Er zal dan huis 1 toestel meer zijn de modem van je zelf die je zelf uit en aan zet wanneer je wilt

en toegang geef aan wie dit wilt

Een tijdstip instelt voor de kinderen tot  22.00

perfect zien welke toestellen verbindingen maken

en niet mogen maken

Overal toegang toe via app die werkt

En een stroombesparingen die dat willen

Zoals bij de bedrijven alleen bij jouw thuis

En er kan ook meer stabiliteit en ontvangst zekerheid zijn en ook via 4g aankoppelt worden

Dat zal aan type klant liggen zolang het werkt dat zal 80% dit nooit gebruiken deze raadplegen ook de mijn telenet niet

Facturen gaan via domiciliëring en zijn vaste prijzen factuur kijk je na in de mailbox en het is gedaan

luc55
Freshman Meesterweter

Dit heb je goed uitgelegd  flip1953

Zeker de gebruikers bij de budget aanbieder gaan een eigen modem zetten het toestel dat nu wordt gegeven is nu niet top

Daarvoor hadden ze met telenet beter ontvangst op de zelfde kabel het ligt duidelijk aan het toestel

maar ze binden maar 1 toestel aan daar kan de investering wel vlug terug gehaald worden met eigen toestel

bernieke
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Ik heb net mail gekregen van telenet dat mijn modem (een modem-only CV6181E) dient vervangen te worden.

Ik kan dus kiezen tussen ofwel hun bridging CV8560E, ofwel een nieuwe zelf te kopen eMTA docsis 3.1 modem.

Maar ik vind nergens eMTA modems te koop, alleen verschillende fritzbox modem/router combinaties.

Hebben jullie weet van eMTA docsis 3.1 modems die werken op telenet en vrij te koop zijn?

EDIT: blijkbaar is een eMTA modem inclusief voice? Dat heb ik zelfs niet nodig, gewoon modem-only volstaat. Maar opnieuw, niets te koop te vinden.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

bernieke
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Ah, niet gedacht op de .com te kijken.

Hartelijk dank!