25.171
netweters
|
155.025
antwoorden
|
20.987
vragen
|
Als men de nieuwe play Sports kalender voor 25-26, dan lijkt het alsof alles nu ordelijk verdeeld is (bijna in hokjes).
PS 1: Premier League en Formule1, PS 2: Bundesliga, PS 3: … enz…
Heeft dat nu te maken dat zenders 1 & 2 van Play Sports vanaf 1 augustus officieel bij Proximus en Orange ook te zien is? Het is geen kritiek, eerder grappig 😉
link: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/play-sports/sportkalender.html
Dus, eigenlijk is er genoeg te zien op de Play Sports zenders, met of zonder Dazn.
@K-330 schreef:Als men de nieuwe play Sports kalender voor 25-26, dan lijkt het alsof alles nu ordelijk verdeeld is (bijna in hokjes).
PS 1: Premier League en Formule1, PS 2: Bundesliga, PS 3: … enz…
Heeft dat nu te maken dat zenders 1 & 2 van Play Sports vanaf 1 augustus officieel bij Proximus en Orange ook te zien is? Het is geen kritiek, eerder grappig 😉
link: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/play-sports/sportkalender.html
Dus, eigenlijk is er genoeg te zien op de Play Sports zenders, met of zonder Dazn.
Aangezien er inderdaad een deal is met Orange en Proximus zal er enkel in grote nood van het aantal kanalen dat er in gebruik is uitgeweken worden naar Play Sports 1 of Play Sports 2 voor alles dat niet te maken heeft met de Premier League of Bundesliga. Net zoals er de voorbije jaren ook regelmatig live-uitzendingen waren op Play Sports 4 terwijl de kanalen ervoor herhalingen werden uitgezonden omdat er toen een akkoord was voor Play Sports 1-2-3 aan te bieden via DAZN. Verwacht dus maar dat 95% van de live-uitzendingen die niet over de Premier League of Bundesliga gaan verschuiven naar Play Sports 3 en verder.
Dus F1, 2 en 3 zitten ook op PS1 en dus bij Proximus en Orange, hun klanten krijgen er wel heel wat extra bij, zeker als ze er nog deal met DAZN bij krijgen 😲 Ik ben blij dat ook Bundesliga naar PS komt, zitten mijn 2 favo competities bij PS, wat toch betere uitzendingen zijn dan via DAZN. Ook al heb ik toch ook abo bij DAZN genomen, omdat ik de JPL, La Liga (Barça) en PSG ook wil zien. Uiteindelijk beslist ieder voor zichzelf wat ie genoeg vindt e, als je wat gewend bent lever je niet graag in.
Is er eigenlijk nog verschil in kwaliteit tussen de verschillende PS kanalen, vb 1-3 beter dan 4-7, zou ni meer mogen deze tijden?
@Umbra666 schreef:Dus F1, 2 en 3 zitten ook op PS1 en dus bij Proximus en Orange, hun klanten krijgen er wel heel wat extra bij, zeker als ze er nog deal met DAZN bij krijgen 😲 Ik ben blij dat ook Bundesliga naar PS komt, zitten mijn 2 favo competities bij PS, wat toch betere uitzendingen zijn dan via DAZN. Ook al heb ik toch ook abo bij DAZN genomen, omdat ik de JPL, La Liga (Barça) en PSG ook wil zien. Uiteindelijk beslist ieder voor zichzelf wat ie genoeg vindt e, als je wat gewend bent lever je niet graag in.
Is er eigenlijk nog verschil in kwaliteit tussen de verschillende PS kanalen, vb 1-3 beter dan 4-7, zou ni meer mogen deze tijden?
Ik denk dat de kanalen Play Sports 1 en 2 pas vanaf half augustus beschikbaar zullen zijn bij Proximus en Orange. Formule 1 staat in de sportkalender maar tot en met 3 augustus op Play Sports 1 dus ik neem aan dat het vanaf de races daarna ook zal verschuiven naar Play Sports 3 en dus enkel de live uitzendingen van de Premier League en Bundesliga te zien zullen zijn op Play Sports 1 en 2. Mogelijk zullen er wel herhalingen van de andere competities en sporten te zien zijn, in de hoop dat mensen hun abonnement bij Proximus of Orange stopzetten om naar Telenet over te stappen voor het volledige live-aanbod.
Daarnaast is het afwachten of er nieuwe kanalen bijkomen voor bijvoorbeeld de Champions League. Nu kwamen ze met Play Sports 1-2-3-4-5-Golf-7 net toe om de Champions League tijdens de normale matchdagen uit te kunnen zenden. De minste affiches kwamen toen door de deal met DAZN op Play Sports 1-2-3. Het is afwachten of er nu 2 nieuwe kanalen gaan bijkomen, of anders zullen ook klanten van Orange toegang krijgen tot de 2 minste affiches per matchdag. De grootste affiche (die met omkadering) zal waarschijnlijk vanaf dit seizoen wel verschuiven van Play Sports 4 naar Play Sports 3. Met de Europa League en Conference League zal dat waarschijnlijk ook het geval zijn, misschien dat ze de affiches van Play 6 dan ook nog wel uitzenden op Play Sports 1 of 2, maar dat zijn dan geen extra matchen tegenover anders voor klanten van Proximus en Orange.
Aangezien Orange ook geen veldritaanbod heeft, zullen de crossen deze winter normaal ook verschuiven van Play Sports 1 naar Play Sports 3. Het is enkel afwachten of dit seizoen ook opnieuw alle crossen gratis gaan zijn voor Telenet-klanten via Play Sports 8 want vorig seizoen was ongeveer de helft van het veldritaanbod bij Play Sports enkel betalend te bekijken en dus niet meer gratis.