Beantwoorden
JoachimR
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
YEAH! CAPSLOCK DAY! En we zijn vertrokken!

probleem interactief?

Beste
Onlangs hebben we een nieuwe modem gekocht. Deze hebben we op een correcte manier aangesloten. Onze oude modem (telenet-67D....) is vervangen door een nieuwe (telenet-98...). Deze laatste verschijnt echter niet op wanneer we verbinding willen maken met internet. We worden nog steeds automatisch verbonden met onze oude internetverbinding (telenet-67...). Ook kunnen we niet meer naar onze play sports zenders kijken, de melding 'je kunt deze zender niet meer ontvangen. kijk na of er nog verbinding is met de modem' verschijnt. Hoe kunnen we terug naar deze zenders kijken?

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

probleem interactief?

@JoachimR https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/hoe-modem-vervangen/

misschien helpt dit u verder, anders toch eens bellen naar het nummer dat vermeld word.

Jos

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

probleem interactief?

Voor zo ver ik weet kan je geen (Telenet) modems kopen, dus ik vermoed dat je de oude gewoon ingeruild hebt? Het lijkt erop dat je een Home Gateway (HGW) hebt, dat is een modem en router in één. Blijkbaar heeft de nieuwe een andere netwerknaam of SSID ingesteld (telenet-98...) dan de oude. Misschien dat die nieuwe netwerknaam "verborgen" is; dat is een instelling. Normaal gezien zou dit niet mogen, want voor zo ver ik kan zien zouden de oude instellingen automatisch overgenomen moeten worden.

 

Wat je kan doen is ofwel in jouw toestellen de nieuwe netwerknaam en sleutel (wachtwoord) instellen, ofwel via Mijn Telenet de nieuwe instelling veranderen naar de oude. Dit zou je wat op weg moeten helpen:

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-een-wireless-modem-en-wat-zijn-de-voordelen/

 

Wat Play Sports betreft, daar heb ik geen ervaring mee. Als ik zou moeten gokken, dan zou ik zeggen dat de HGW niet correct geactiveerd is. Dus misschien toch even contact opnemen met de helpdesk. Dat kan telefonisch via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

probleem interactief?

Ik vermoed dat de nieuwe modem automatisch het oude SSID en paswoord overneemt. Zeer leuk als je zelf een eigen SSID en paswoord hebt ingesteld. Dan heb je minder werk om alles aan te passen.

Je digicorder zou ik eens zonder stroom zetten en dan opnieuw opstarten. Probleem van de Play Sport zenders zal vermoedelijk opgelost zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes