Beantwoorden
-Marckie-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2 digicorders

Beste 

Ik heb 2 digicorders , boven en beneden. Alles is verbonden met powerblokken via stopcontacten. Maar als ik beneden of boven een opname wil zien van andere digicorder haperen deze ? 

Hoe kan dit opgelost worden ? 

alvast bedankt 

 

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

2 digicorders

De powerblokken dienen voldoende bandbreedte te hebben, 500 Mbit/sec is een minimum. Best nog meer, er bestaan powerblokken speciaal voor audio/video 

0 Likes
CoulsonLives19
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
All I want for X-mas is YOU De 3 wijzen! Yelo Play-app voor Windows? Nog geen reader's digest? :-)

2 digicorders

Wat voor powerline-bakjes gebruik je? En weet je wat meer van de kabels die je gebruikt? Telenet raadt namelijk minimaal 200Mbps aan. Geraak je daaraan?

Als ik het goed voor heb zou je dit kunnen testen door de snelheid van je interface eens te bekijken als je de UTP-kabel in je digicorders in een laptop steekt (in Windows vind je die hier: Configuratiescherm > Netwerk en internet > Netwerkcentrum > LAN-verbinding (of iets dergelijks) > Bij 'Snelheid')

0 Likes
Ex-Netweter
 

2 digicorders

De powerblokken dienen voldoende bandbreedte te hebben, minstens 500 Mbit/sec, indien mogelijk nog meer (zeker voor  HD) In de handel zijn er powerblokken beschikbaar speciaal voor AV. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

2 digicorders

@-Marckie-

Kan je even het modelnummer van je powerlines geven?

Hoe snel is je internet thuis? Whop of hoger?

Probeer dan even een computer te verbinden met de powerline en doe eens een speedtest?

(Dit is eigenlijk geen goede test maar als ze tegen de 100 Mbps halen dan zouden ze snel genoeg moeten zijn.)

 

@CoulsonLives19 

De snelheid die daar getoond wordt is de snelheid van de verbinding met de powerline adapter, dat zal meestal 100 Mbps of 1 Gbps zijn en hangt alleen af van de poort op je computer/powerline en de kabel. 🙂 Je kan daar jammer genoeg niet de linksnelheid tussen de adapters mee meten. 

 

@Ex-Netweter

Speciale powerlines voor A/V? Dat wist ik niet, kun je even een link geven?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

2 digicorders

Een van de snelle powerlines, eschikt voor video streaming... 

http://nl.tp-link.com/products/details/cat-18_TL-PA9020P-KIT.html

 

Mvg

 

philippe

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

2 digicorders

@-Marckie- Is je probleem al opgelost? 🙂

 

@Ex-Netweter dat zijn geen speciale powerlines voor A/V maar ze hebben wel een heel hoge theoretische snelheid. (Ik zeg theoretisch omdat de snelheid afhangt van heel veel factoren en mogelijk halen ze misschien maar 200 Mbps.)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
-Marckie-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2 digicorders

Het zal inderdaad aan powerlines liggen. Deze zijn al enkele jaren oud en niet snel genoeg. Denkan binnenkort die snelle aan te kopen en hopelijk is dan t probleem opgelost.
Bedankt hier
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

2 digicorders

@-Marckie- 

Voor dat je zoveel uitgeeft aan powerlines (die @Ex-Netweter had voorgesteld zijn waarschijnlijk overdreven en zijn ook dubbel zo duur als een normale) kan je misschien beter eerst een gewone powerline proberen.

 

De Telenet powerlines zouden goed genoeg moeten werken. (ik heb ze zelf) Ik vermoed dat ze rond de 69 euro zijn (mogelijk goedkoper), die kan je halen in een Telenet center. Probeer te vragen of je ze zou mogen terugbrengen als het geen verbetering brengt.

 

 

Andere opties:

TP-Link TL-PA4015PKIT

Devolo dLAN 500

...

 

Je kan ook altijd een kabel trekken? 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
-Marckie-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2 digicorders

Dat kan ja goedkopere proberen. Kabel trekken is geen optie 😣toch bedankt. Zal binnenkort de oplossing hier zetten als gelukt is
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

2 digicorders

Telenetklanten krijgen er 2 voor 70eu


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!
0 Likes