24749
netweters
|
152302
antwoorden
|
20689
vragen
|
Beste
Ik heb 2 digicorders , boven en beneden. Alles is verbonden met powerblokken via stopcontacten. Maar als ik beneden of boven een opname wil zien van andere digicorder haperen deze ?
Hoe kan dit opgelost worden ?
alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
De powerblokken dienen voldoende bandbreedte te hebben, 500 Mbit/sec is een minimum. Best nog meer, er bestaan powerblokken speciaal voor audio/video
Wat voor powerline-bakjes gebruik je? En weet je wat meer van de kabels die je gebruikt? Telenet raadt namelijk minimaal 200Mbps aan. Geraak je daaraan?
Als ik het goed voor heb zou je dit kunnen testen door de snelheid van je interface eens te bekijken als je de UTP-kabel in je digicorders in een laptop steekt (in Windows vind je die hier: Configuratiescherm > Netwerk en internet > Netwerkcentrum > LAN-verbinding (of iets dergelijks) > Bij 'Snelheid')
De powerblokken dienen voldoende bandbreedte te hebben, minstens 500 Mbit/sec, indien mogelijk nog meer (zeker voor HD) In de handel zijn er powerblokken beschikbaar speciaal voor AV.
@Ex-Netweter
Kan je even het modelnummer van je powerlines geven?
Hoe snel is je internet thuis? Whop of hoger?
Probeer dan even een computer te verbinden met de powerline en doe eens een speedtest?
(Dit is eigenlijk geen goede test maar als ze tegen de 100 Mbps halen dan zouden ze snel genoeg moeten zijn.)
De snelheid die daar getoond wordt is de snelheid van de verbinding met de powerline adapter, dat zal meestal 100 Mbps of 1 Gbps zijn en hangt alleen af van de poort op je computer/powerline en de kabel. 🙂 Je kan daar jammer genoeg niet de linksnelheid tussen de adapters mee meten.
@Ex-Netweter
Speciale powerlines voor A/V? Dat wist ik niet, kun je even een link geven?
Een van de snelle powerlines, eschikt voor video streaming...
http://nl.tp-link.com/products/details/cat-18_TL-PA9020P-KIT.html
Mvg
philippe
@Ex-Netweter Is je probleem al opgelost? 🙂
@Ex-Netweter dat zijn geen speciale powerlines voor A/V maar ze hebben wel een heel hoge theoretische snelheid. (Ik zeg theoretisch omdat de snelheid afhangt van heel veel factoren en mogelijk halen ze misschien maar 200 Mbps.)
@Ex-Netweter
Voor dat je zoveel uitgeeft aan powerlines (die @Ex-Netweter had voorgesteld zijn waarschijnlijk overdreven en zijn ook dubbel zo duur als een normale) kan je misschien beter eerst een gewone powerline proberen.
De Telenet powerlines zouden goed genoeg moeten werken. (ik heb ze zelf) Ik vermoed dat ze rond de 69 euro zijn (mogelijk goedkoper), die kan je halen in een Telenet center. Probeer te vragen of je ze zou mogen terugbrengen als het geen verbetering brengt.
Andere opties:
TP-Link TL-PA4015PKIT
Devolo dLAN 500
...
Je kan ook altijd een kabel trekken? 🙂