24785
netweters
|
152662
antwoorden
|
20729
vragen
|
Ik wil mijn NAS aansluiten op mijn digicorder maar deze bevindt zich in een ander netwerk en de digicorder heeft maar 1 utp ingang welke al bezet is. Is hier een oplossing voor ?
Je NAS aansluiten op de digicorder heeft volgens mij geen nut want de digicorder kan daar niets mee.
Je kan via dlna wel muziek en filmpjes afspelen via de digicorder maar dus niet op de manier dat jij wil.
Wat is je bedoeling?
Een nas kan je niet aansluiten op je digicorder. Dit met de reden dat de digicorder niet werkt (of kan werken) als switch.
Ja kan deze perfect aansluiten op een van de poorten van de telenet modem zelf. VAndaar kan je deze benaderen via dlna die de digicorder WEL aan kan....
houdt er wel rekening mee dat de digicorder van telenet geen srt (=ondertitels ) ondersteunt.
wat bedoel je met 'bevindt zich in een ander netwerk?' de digicorder en nas moet in dezelfde range (normaal 192.168.0.x) bevinden om elkaar te kunnen benaderen. Eigen router staan na de modem?
@Wheng schreef:Je NAS aansluiten op de digicorder heeft volgens mij geen nut want de digicorder kan daar niets mee.
Je kan via dlna wel muziek en filmpjes afspelen via de digicorder maar dus niet op de manier dat jij wil.
Wat is je bedoeling?
Alles hangt er van af wat hij juist wil doen met zijn NAS op de digicorder. Ik gebruik mijn digicorder om films af te spelen die op mijn NAS staan en de digicorder heeft daar ingebouwde functionaliteit voor.
Het is een tijdje geleden dat ik die nog gebruikt hebt (ik gebruik meestal de Plex plugin van mijn smart TV), maar ik veronderstel dat Telenet de bestaande functionaliteit van het digicorder niet zal afbouwen, eerder uitbereiden.
@Ex-Netweter schreef:Ik wil mijn NAS aansluiten op mijn digicorder maar deze bevindt zich in een ander netwerk en de digicorder heeft maar 1 utp ingang welke al bezet is. Is hier een oplossing voor ?
@Ex-Netweter Door het feit dat ze zich in 2 netwerken bevinden is het antwoord simpel: Nee.
De vraag is: wat bedoel je met "een ander netwerk"? De digicorder hangt normaal rechtstreeks aan de Telenet HGW en krijgt zijn eigen Telenet IP adres. Je NAS hangt aan jouw subdomein en krijgt een lokaal IP adres (192.168.0.x bvb). De digicorder kan normaal echter ook aan jouw subdomein via de HGW.
Het probleem begint echter pas als jij zelf routers in je subdomein zet, want dan creëer je extra netwerken (bvb 192.168.1.x), die de digicorder niet kan zien. Als je de NAS daar in hangt, ziet de digicorder die dus niet.
Conclusie: als je wil dat de NAS gezien wordt door de digicorder: hang die dus via een switch aan je HGW.
Betere oplossing:
Als je een smart TV hebt: installeer PLEX server op je NAS en een Plex plugin op je smart TV en je hebt de digicorder niet meer nodig om films af te spelen...
ik heb telenet tv met digicorder in de prive woning (zonder internet) en belgacom internet op de zaak (gebouw er naast) waar de NAS in het netwerk is aan gesloten. als ik nu een netwerk kabel (vanuit de zaak) aansluit op de digicorder kan ik via mijn apparaten foto's en video's bekijken van de NAS maar aangezien er maar 1 utp aansluiting is moet ik de netwerk kabel van de digicorder uittrekken en werken er verschillende functies niet.
Logica zelve.
Via Telenet heb je geen internet /netwerk dus ook geen in-home IPadres voor je digicorder. Die normaal gezien door je Home gateway wordt afgeleverd. Dat is naast 10.x.x.x ook 192.168.0.x. Via Proximus zit je met een netwerk 192.168.1.x. waar je NAS is op aangesloten.
Een en ander kan maar werken via je digicorder als je naast je DTV van Telenet ook internet hebt van Telenet.
@Ex-Netweter schreef:ik heb telenet tv met digicorder in de prive woning (zonder internet) en belgacom internet op de zaak (gebouw er naast) waar de NAS in het netwerk is aan gesloten. als ik nu een netwerk kabel (vanuit de zaak) aansluit op de digicorder kan ik via mijn apparaten foto's en video's bekijken van de NAS maar aangezien er maar 1 utp aansluiting is moet ik de netwerk kabel van de digicorder uittrekken en werken er verschillende functies niet.
je kan altijd proberen om er een switch tussen te steken en te zien wat er werkt en niet werkt. Ik kan niks garanderen maar mogelijk gaat de digicorder de NAS wel zien. Wat er nog gaat werken in de digicorder is iets anders 🙂
@BertXL schreef:
je kan altijd proberen om er een switch tussen te steken en te zien wat er werkt en niet werkt. Ik kan niks garanderen maar mogelijk gaat de digicorder de NAS wel zien. Wat er nog gaat werken in de digicorder is iets anders 🙂
Als je ook je proximus netwerk wilt platleggen dan is dit wel het laatste dat ik wil doen. 2 netwerken op 1 switch, gelukkig kan het niet ontploffen.