Beste,
Waar de Telenetkabel binnenkomt hangt de versterker (NIU) en de modem. Die 2de coax vertrekt best van die NIU.
Er zijn verschillende versterkers/NIU's.
Er is een NIU die eruitziet als een gewoon wandcontactdoosje met het verschil dat er daar een lampje inzit.
Voorbeeldafbeelding:

En er is ook een langwerpige NIU met verschillende aansluitingen: Voorbeeldafbeelding:
Heb je de bovenste NIU, dan werk je best met een tweewegstekkertje. Als je de coax in FM steekt zal het niet werken. Koop dan wel een splitter die door telenet goedgekeurd is. Dat gaat er in de winkels waar ik ze heb zien liggen wel op staan.
Nu, heel technisch ben ik niet maar het zou ook kunnen dat je in die NIU nog een 2de coax kan verbinden (zie die 2 aansluitingen onderaan) maar daar ken ik zelf te weinig van dus hopelijk weten anderen hier wel nog wat meer van.
Heb je de onderste NIU kan je die 2de coax daarmee verbinden. Er zijn 4 aansluitingen op onderaan. Een coax kan daarop verbonden worden met een F-connector , zo met een schroefdraad die je op de NIU kan schroeven/draaien.

Wheng | Krak Everyone is wise until he speaks. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.