Beantwoorden
dogtyche
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
YEAH! CAPSLOCK DAY! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Aansluiten PE14 op overspanningsbeveiliging

Ik ben bezig met een nieuwbouw en doe elektriciteit zelf met een zelfbouwfirma. Ik heb een kabel PE14 getrokken die Telenet al heeft aangesloten aan de "paddestoel". Voor de binneninstallatie voorziet de zelfbouwfirma nog een overspanningsbeveiliging voor de netwerkverdeler/modem. Sluit Telenet deze overspanningsbeveiliging mee aan of moet ik dit zelf doen? Is niet evident met een PE14...

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aansluiten PE14 op overspanningsbeveiliging

Als je netwerkverdeler (NIU) is beveiligd tegen overspanning zal die automatisch je NIU uitschakelen, en zal het signaal wegvallen, dus op zich geen probleem.

Ik weet eigenlijk niet hoe dit werkt mocht er blikseminslag zijn rechtstreeks op de coaxaansluiting. Ik vermoed dat dan eerst je NIU zal sneuvelen en in veiligheid gaan.

Vroeger was het natuurlijk zo dat een coax geen electriciteit had en bij blikseminslag er direct stroom zat tot binnen zonder enige hinder.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Aansluiten PE14 op overspanningsbeveiliging

Beste,

Overspanningsbeveiliging zit al in de NIU, als technicus sluiten wij de drop rechtstreeks op de niu. Er zal een

overgangscoax gemaakt worden van PE14 naar PE6 want je kunt geen PE14 op de niu aansluiten !

 

Mvg,

Tln R.tech.