Beantwoorden
SofieR
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Aansluiting aftakkabel huurwoning

Wij zijn verhuisd naar een gerenoveerde woning waar blijkbaar geen aftakkabel voor telenet ligt, maar wel telenet beschikbaar is in de straat.
Nu toen de werknemer van telenet langskwam om de modem te plaatsen is dit pas uitgekomen en hij wist ons te vertellen dat ook iemand van telenet deze aftakkabel kan plaatsen voor een prijs van €120. Klopt dit? Ik kan dit namelijk nergens terugvinden op de website.

Bovendien zou dit ook ten laste zijn van de verhuurder, niet de huurder.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Aansluiting aftakkabel huurwoning

Heb je hier iets aan?

 

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Kabelbrochure.pdf


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Aansluiting aftakkabel huurwoning

Als er ook nog moet gegraven worden zal dit vermoedelijk toch duurder zijn dan 120 euro.

Vraag eens na bij de klantendienst (via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.)?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vanderweyden
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Aansluiting aftakkabel huurwoning

Beste Sofie,

De kostprijs is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Zo zal het leggen van een dropkabel in de voortuin (wachtbuis, graafwerken, etc…) waarschijnlijk duurder zijn dan een gevelaansluiting waar je een kleine afstand moet overbruggen, waardoor het voor ons lastig is om een inschatting te maken.

Wat ik zou doen is (1) lees de kabelbrochure en volg de stappen die daar in staan (2) op basis van de brochure kun je misschien een vrijblijvende offerte aanvragen bij een bevriende technieker?


Een telenet medewerker zou je ook nuttige informatie kunnen verstrekken en misschien zelfs een prijs kunnen noemen of kunnen helpen bij een offerte aanvraag bij bijvoorbeeld Fluvius.


PROTIP: Maak tijdig een (eventuele) afspraak en probeer je huurbaas te overtuigen van de meerwaarde van een kabelaansluiting.

Groetjes,

0 Likes