Beantwoorden
Michel1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
My smart Valentine Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Afstandsbediening koppelen aan TV

Goeiemorgen,

ik heb een Panasonic Vierra Smart-TV en een telenet decoder  DB-AD210

om maximaal van de mogelijkheden van mijn tv te kunnen genieten zou ik graag enkel de handleiding van de tv gebruiken, ipv die van telenet. 

Blijkbaar levert dit ergens een conflict op, want ik kan dan wel de apps gebruiken, maar bijvoorbeeld niet van zender veranderen.

Hopelijk ziet er iemand een oplossing voor mij en .......als het niet te moeilijk is graag in mensentaal Smiley Erg vrolijk

Alvast bedankt

0 Likes
4 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Afstandsbediening koppelen aan TV

Misschien beter omgekeerd werken!

De telenet afstandsbediening gebruiken om de tv te bedien.

 

Hoe je dat doet staat hier mooi uitgelegd 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Michel1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
My smart Valentine Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Afstandsbediening koppelen aan TV

Bedankt voor je reactie

momenteel werk ik al deze manier, maar het probleem is dat ik via de telenetafstandsbediening de apps niet kan bedienen

Ik dacht eerst een telenetservice aan huis te boeken, maar die vind ik nogal duur

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Afstandsbediening koppelen aan TV

Er bestaan zoveel variaties van afstandsbedieningen dat het bijna onmogelijk is alle functies van de tv correct te laten werken met de Telenet AB of omgekeerd.

Misschien moet je eens kijken om een universele AB aan te schaffen en die dan te gebruiken, maar ik denk als je alle opties van je tv en de Telenet digirecorder wil blijven gebruiken je toch bij de originele AB's zal moeten blijven.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Michel1953
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
My smart Valentine Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Afstandsbediening koppelen aan TV

Beste,

dank voor jouw reactie.

ik vrees dat je gelijk hebt, want ik heb ondertussen, los van de netweters, ook nog via andere kanalen een sluitend antwoord gezocht en naar het schijnt zou zeker de afstandsbediening van Panasonic niet compatibel met de grijze van telenet. Met andere tv-toestellen zouden er wel mogelijkheden bestaan, maar vermits de bijne nog vrij recent is......

ik krijg vandaag onverwacht ook nog een telenettechnicus over de vloer, wegens een accuut probleem met de wifiverbinding. Mocht hij nog een ultieme tip hebben, dan laat ik dat hier zeker nog weten

mvg

michel

0 Likes