Beantwoorden
yvesp
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Aansluiting TV/Digicorder/BDS 5.1receiver HDMI ARC

Hallo

 

Ik heb een harman Kardon BDS 580S 5.1 ontvanger toegevoegd aan mijn TV/ Dicigorder setup.  De TV hangt met HDMI ARC out op de BDS en de digicorder hangt met op de HDMI1 van de BDS. Alles werkt maar ik moet nu steeds apart TV en digibox en BDS aan en uitzetten, ook qua geluid steeds digibox en BDS verhogen en verlagen ( te stil voor TV en dan weer te luid voor de radio van de BDS).

 

Wat is een betere aansluiting van deze setup ?

 

- Kan je bv. de digibox met hdmi direct op de tv hangen en terug lussen naar de BDS voor de 5.1 sound ?

 

- Kan je de afstandsbediening van de BDS gebruiken om zoveel mogelijk toestellen op en af te zetten en het geluid te regelen ?

 

alvast bedankt voor jullie tips !

 

Yves

8 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Aansluiting TV/Digicorder/BDS 5.1receiver HDMI ARC

Kan je in de versterker niet instellen dat de digicorder standaard zoveel DB verhoogt?

 

Dat teruglussen kan je mogelijk doen via de digitale (optische) geluidspoort.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
yvesp
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Aansluiting TV/Digicorder/BDS 5.1receiver HDMI ARC

Hallo

 

Bedankt voor de reactie.

 

Die geluidsinstelling zal ik moeten bekijken, geen idee ofdat deze functie aanwezig is.  Mijn vorige toestel was een dikke Pioneer 5.1 met een handleiding van 100 blz. en extreem veel knopjes, die harman kardon die ik nu heb is net het tegenovergestelde 🙂

 

Het probleem is nog iets complexer geworden, gisterenavond zet ik alles op en heb ik geen tv signaal, enkel geluid.   Telenet MENU werkte wel en je had beeld maar als je dan een film kiest starte deze niet op, er werd een PIN code gevraagd maar dit loopt niet door,  het is alsof de copy protection an de telenet box het signaal tegenhoud.   Tv direct op de digibox en het probleem was opgelost.  (Op de harman kardon kwam de melding HDMI1 : PCM).

 

Dus ik denk dat de setup beter zal zijn digibox met HDMI rechstreeks op de TV en de digitale geluidsoutput direct naar de harman kardon BDS om de 5.1 sound ?

 

Heeft het trouwens nut om het tv signaal door de BDS te laten gaan ? .

 

we testen verder.

 

Groeten

Yves

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Aansluiting TV/Digicorder/BDS 5.1receiver HDMI ARC


@yvesp schreef:

Heeft het trouwens nut om het tv signaal door de BDS te laten gaan ?

 


Zendt het tv signaal uit in 5.1?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Aansluiting TV/Digicorder/BDS 5.1receiver HDMI ARC

@yvesp

 

Dat is om het gemakkelijk te maken want dan kan je alles van geluid en invoer regelen op de versterker. Bv als je een beamer hebt dan moet je dat doen omdat die meestal geen geluid hebben en je kan dus ook niet terug naar je versterker.

 

Maar voor je digicorder heeft dat geen nut denk ik.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
yvesp
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Aansluiting TV/Digicorder/BDS 5.1receiver HDMI ARC

@sb

Lach maar ... dat systeem heeft functies zoals "deep color enhancer", weet ik veel wat voor video optimalisatie zo'n systeem tegenwoordig aankan.

 

Kan jij mij tecnisch uitleggen wat voor kwaliteit signaal er uit een digibox komt ?

0 Likes
yvesp
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Aansluiting TV/Digicorder/BDS 5.1receiver HDMI ARC

@Arthur2

 

Bedankt voor je reactie

 

Dus wat doe ik best ?  

Digibox met HDMI naar de tv

Digitale S/PDIF digibox uit naar BDS IN

of

HDMI ARC van TV terug naar HDMI ARC BDS (Op de BDS is het een HDMI ARC OUT kanaal) 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Aansluiting TV/Digicorder/BDS 5.1receiver HDMI ARC


@yvesp schreef:

@Arthur2

 

Bedankt voor je reactie

 

Dus wat doe ik best ?  

Digibox met HDMI naar de tv

Digitale S/PDIF digibox uit naar BDS IN

of

HDMI ARC van TV terug naar HDMI ARC BDS (Op de BDS is het een HDMI ARC OUT kanaal) 


optie 1

 

Is de laatste optie zelfs mogelijk?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Aansluiting TV/Digicorder/BDS 5.1receiver HDMI ARC


@yvesp schreef:

@sb

Lach maar ... dat systeem heeft functies zoals "deep color enhancer", weet ik veel wat voor video optimalisatie zo'n systeem tegenwoordig aankan.

 

Kan jij mij tecnisch uitleggen wat voor kwaliteit signaal er uit een digibox komt ?


@yvesp

 

Sorry als het zo overkwam, maar het was absoluut niet mijn bedoeling om je belachelijk te maken. Ik wou enkel aangeven dat als het tv signaal geen 5.1 uitzendt dat je dan bijgevolg ook niet kan weergeven in 5.1. Wellicht kan je toestel het wél weergeven via al je luidsprekers, maar bijvoorbeeld in stereo. Ik heb overigens geen flauw idee of er in het TN pakket digitale zenders zijn die 5.1 uitzenden. Ik vrees van niet.

 

Ik heb zelf trouwens een versterker uit de middeleeuwen (1998), een Kenwood KR-V990D. Vroeger sloot ik die aan via TV > SCART > rood/wit en dan had ik stereogeluid (voor zenders die in stereo uitzonden). Nu heb ik die via een digitale coaxiale (tegenwoordig is dat optisch digitaal, denk ik) kabel verbonden met een BluRay-speler en kan ik o.a. DVD's in 5.1 bekijken. Ik kan er ook een flash drive op aansluiten om zo films (AVI, MP3, MKV, ...) te bekijken en als die bestanden AC-3 geluid bevatten, dan heb 5.1 op de versterker. De smart tv heeft ook een coaxiale digitale uitgang, maar de versterker heeft er maar eentje en die houd ik voor de BluRay.

 

Soit, je vraag interesseert me wel degelijk, want de dag dat mijn versterker ("receiver") het begeeft moet ik ook op zoek naar een alternatief.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes