Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Aftakkabel + wandcontactdoos wat en hoe?

Beste Weeters,

ik heb mijn installatie van mijn Telenet met een paar weken uitgesteld. Ik moet nog een paar kabels plaatsen waaronder ook de aftakkabel van het straat (gevel) naar binnen. De oude is 25 jaar+ en niet goed meer. Max 7 m.

de aftakkabel weet ik al welke ik moet gebruiken: PE6 RG-58 van 6,8 mm “Telenet certified”.

maar nu vraag ik mij af wat voor wanddoos ik moet voorzien?? Er zijn einddozen, rijgdozen, dozen met en zonder retoursignaal enz... Daar heb ik geen kaas van gegeten.

of voorzie ik liever geen wandcontactdoos en laat ik de aftakkabel beter rechtstreeks op de NIU aansluiten?? Of mag dat niet van Telenet?

indien er toch een wanddoos moet komen had ik graag jullie mening gehad over welk type doos ik moet kopen? Op de website van “Allekabels”  staat nl een doos met slechts 1 aansluiting en waar alle signalen door kunnen. In NL werkt Zigo met deze dozen aangezien ze toekomstgericht zijn. Er kan 2000 MHz frequentie doorheen.

liefst van al zou ik toch de ingangkabel rechtstreeks op de NIU laten aansluiten met een F connector. 

Graag jullie mening aub?

 

zie hier een link naar de wandcontactdoos welke ik bedoel, indien nodig...

 

https://www.allekabels.be/antenne-doos/113/3010163/antenne-einddoos-kabel-tv.html

Never trust in Dust
0 Likes
2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aftakkabel + wandcontactdoos wat en hoe?

Bij de vijf installaties die ik ken, gaat de kabel rechtsteeks naar de NIU.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Aftakkabel + wandcontactdoos wat en hoe?

Zo wil ik het ook. Minder verlies rechtstreeks naar de NIU i.p.v. met eerst nog een wandcontactdoos tussen.Smiley Vrolijk

Never trust in Dust
0 Likes