24788
netweters
|
152688
antwoorden
|
20730
vragen
|
Hallo
Ik merk de laatste tijd dat we bij slecht weer precies enkel af en toe eens blokjesvorming hebben op onze digicorder. Het is echt niet zo vaak. Eerder bij momenten.
Onze BER waarde ligt rond de 1.7E-8 en 1.8E-8 op VIER. Bij VTM schommelt hij rond 2.3E-8, soms ook naar 1.8 en soms naar 2.9. Op sommige kanelen hebben wij bij het zappen ook vaak rond 3.0E-6. Af en toe zijn er zelfs op sommige zenders uitschieters van 8.0E-9. Het durft dus enorm schommelen.
De signaalkwaliteit is overal 100%. Signaalstertke 9.6 dBmV. S/N Ratio 38.3. Die is kwasie op elke zender stabiel. De sterkte schommelt wel eens rond de 8,5 naar 10. En de ratio tussen 38 en 39.
Als er blokjes zijn heb ik ook foutieve paketten...
Zou er iets mis zijn aan ons bakje buiten op straat? Of aan onze signaalverdeler van telenet? Mijn papa heeft laatst eens gemerkt dat daar wel wat verliesstroom op zit.
De digicorder is net vernieuwd dus dat is het sowieso niet. De coax-kabel werd ook nagekeken.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Signaal coax
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op de slaapkamers schommelt de BER waarde ook zeer hard heb ik even getest.
Het internet doet het wel goed, dat is ook via coax, maar staat hier los van.
Het lijkt me dus toch een telenet probleem te zijn?
Als daarvocht inkomt kan je problemen hebben.
Geef dat door naar Telenet en laat ze uw verbinding eens testen.
Mogelijk is het opgelost door uw aansluiting buiten eens te vernieuwen.
Laten vernieuwen, niet zelf doen.
Ik dacht ook al zo iets.
Bedankt! Ik bel morgen eens
Voor je dat doet bel gewoon de klantendienst. Zij kunnen zien waar de fout zit. Eerst natuurlijk je eigen kabels vernieuwen en dit ook melden. Zij gaan dan een lijnstudie doen. Het kan zijn dat het verder in de straat is, dus niet zomaar jou aansluiting gaan vernieuwen of laten vernieuwen. Gewoon de klantendienst bellen want gewoonlijk zijn zij verantwoordelijk voor de kabel en doen zij ook de herstelling en uitmeting
Ik heb gebeld. Ze hebben geen lijntest gedaan. Ze komen woensdagvoormiddag langs. Ik ga er van uit dat ze het wel gaan oplossen dan.