Beantwoorden
mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Mijn CI+ module vraag steeds om een ID nummer in te geven.

Dit zou 22 moeten zijn, maar het geeft steeds aan dat ik een fout nummer ingegeven heb.

 

Tv = LG 32LH604V

Analoge zenders kan ik zien

TV kan ook de digitale zenders vinden
Bij het bekijken van digitale zenders krijg ik steeds "Gecodeerd" te zien.

Iemand een idee?

 

 

 

0 Likes
22 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+ module / Probleem netwerk-ID


@mirlong1@  schreef:

Na 1,5 uur nog steeds hetzelfde. Smiley Verdrietig

Geen idee wat ik nu nog meer kan doen?


Had je een werkende CI+ en is deze omgeruild onlangs misschien?

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Goede vraag. Want dan moeten zowel de CI module en de smartcard aangepast worden. Laten checken door de klantendienst.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Hallo, mijn vorige gaf een fout.

Deze moest ik vervangen samen met de CI+ module, wat ik ook gedaan heb.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Dit is de reden waarom ze nu moeten nazien of zowel het CI nummer als het smartcardnummer correct zijn aangepast in het systeem. Bij omruiling wordt dit meestal vergeten. Ze vervangen het CI nummer maar vergeten dat je na een 10-tal minuten ook de SC nummer moet aanpassen. Door een "fout" in het systeem kan dit niet gelijktijdig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Vrijdag komt er een technieker langs. To be continued ... 😉

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+ module / Probleem netwerk-ID


@mirlong1@  schreef:

Vrijdag komt er een technieker langs. To be continued ... 😉


Vermoedelijk niet nodig. Bel eens naar de klantendienst en vraag om het kaartnummer beginnend met 12 en het serienummer beginnend met 17 te controleren. Vermoedelijk hebben ze zoals @igvfer al zei het kaartnummer niet aangepast en staat het 12-nummer van je omgeruilde ci+ er nog in. 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Volgens de helpdesk van Telenet wel.
Zij zeggen dat beide nummers kloppen (?)

Het zou kunnen dat de CI+ kaart en/of module stuk is zeggen ze.

Ik weet het ook niet meer.
Zenders staan op de goede positie. (één op 2 en Canvas op 4).
Analoge zenders spelen af, de andere digitale krijg ik steeds gecodeerd.
Op het scherm dan ook de boodschap dat de CI+ module geactiveerd wordt en dit tot 30 min kan duren.

0 Likes
mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Wat van op afstand dan niet kon, werkt binnen de 5 min bij technieker wel.
Kaartnummer en CI+ module nummer verifiëren, impuls geven en hup!

 

Toch wel wat gedoe om een simpel kaartje te activeren.

Achteraf gezien lag het dus niet aan onze TV 😄

Bedankt allen voor de geleverde bijdrage