24748
netweters
|
152270
antwoorden
|
20687
vragen
|
Mijn CI+ module vraag steeds om een ID nummer in te geven.
Dit zou 22 moeten zijn, maar het geeft steeds aan dat ik een fout nummer ingegeven heb.
Tv = LG 32LH604V
Analoge zenders kan ik zien
TV kan ook de digitale zenders vinden
Bij het bekijken van digitale zenders krijg ik steeds "Gecodeerd" te zien.
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@mirlong1@ schreef:Mijn CI+ module vraag steeds om een ID nummer in te geven.
"een" ID-nummer: vraagt hij netwerk ID? Of wat vraagt hij precies?
Je kan altijd eens 022 ipv 22 proberen.
@mirlong1@ schreef:Bij het bekijken van digitale zenders krijg ik steeds "Gecodeerd" te zien.
Iemand een idee?
Als hij de digitale zenders gevonden heeft heb je volgens mij correct gezocht. Die gecodeerde zenders zouden erop kunnen wijzen dat het kaartje niet goed geactiveerd is. Bel eens naar 015 66 66 66 en vraag dat ze je kaartje nog eens een activeringssignaal geven
Ik heb daar ook ooit problemen mee gehad bij vrienden maar ik weet de oplossing niet meer. Ik denk nog te weten dat het niet lukt met de cijfertoetsen. Probeer een met plijltjes rechts/ links of boven/ onder.
Heb je de digitale kanalen geïnstalleerd zoals Telenet het voorschrijt?
Heb je na installatie een half uur gewacht? (neen: wacht een half uur).
Heb je dat kaartje al langer, maar het stak niet in de tv of de tv stond lange tijn niet onder stroom? (ja: wacht een paar dagen met de tv aan of in stand-by of bel telenet voor vluggere heractivering).
Staan de zenders in Telenet volgorde? (neen: de installatie van de digitale zenders is niet correct gebeurt). (als je de Telenet volgorde niet kent, kijk dan op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-tv-zenders-en-radio-zenders-ontvang-ik-via-telenet/)
Kan je op 2 naar één zien en op 4 naar Canvas? (neen: dat is wel een probleem, deze zenders moet je kunnen zien zonder kaartje en met een niet actief kaartje).
Hallo, al allemaal bedankt voor de hulp.
022 lukt niet. Als je 0 ingeeft en dan 2 vervalt de 0 dadelijk.
Ik heb inderdaad (althans dat denk ik toch) de kanalen geïnstalleerd zoals Telenet voorschrijft.
Wil je dan zeggen een half uur wachten vóór de CI+ module in te steken?
Het is een nieuw kaartje (op aanraden van Telenet gaan halen).
Neen, de zenders staan niet in Telenet volgorde. Eén op DTV is ook gecodeerd.
Mvg,
John
Ik heb zo het sterke vermoeden dat je je tv niet juist ingesteld hebt. Meer in het bijzonder de scan op de kanalen. Ik vermoed dat je de Orange/Mobistar zenders hebt en niet deze van Telenet.
Ik raad u aan om je tv opnieuw in te stellen.
Haal eerst het kaartje uit je tv en kijk vervolgens naar de specifieke regels voor LG op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-lg-tv/
Volg nu de opgegeven stappen.
Veel succes
Hallo, met je uitleg ben ik al verder geraakt.
ID 22 neemt de tv nu aan en hij is nu bezig de smartcard te activeren. (Kan tot 30 min. duren).
één staat nu ook weer op zender 2 en Canvas op 4.
Hopelijk straks alles in orde.
Ik vermoed dat je nu wel nog eens de klantendienst zal moeten bellen om de activatieprocedure opnieuw op te starten. Anders gaat het niet lukken denk ik.
Inderdaad, maar die zijn dicht op zondag. Zal dus voor één van de volgende dagen zijn 😉
Ja ze zijn zeker ook op zondagen open, ook tot 22u trouwens.
Maar ik dacht dat wanneer je je tv maar lang genoeg laat aanstaan hij dat signaal vanzelf nog gaat binnenkrijgen. Met lang genoeg bedoel ik ca. 4 uur.
Maar als je naar de klantendienst belt zal het ongeveer meteen (ca. 15 minuten) in orde zijn.
Laat de CAM module (kaartje) in de tv steken en laat de tv in standby. Je kan ondertussen wel analoog kijken. Na een aantal dagen zal waarschijnlijk het kaartje automatisch terug geactiveerd zijn. Uiteraard kan je maandag naar Telenet bellen als het dan nog niet vanzelf opgelost is.
Hi, je kan gerust een berichtje achterlaten op de Facebookpagina of Twitter account van Telenet. Het Social Media team is ook in het weekend aanwezig vanaf 9u30 - 18u. Goodluck!
Klantendienst gebeld en ze hebben het opnieuw geactiveerd. And now we wait 🙂
Na 1,5 uur nog steeds hetzelfde.
Geen idee wat ik nu nog meer kan doen?