Beantwoorden
Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Compatibel IR extender voor digicorder?

Beste Digicorder gebruikers,

Is er toevallig iemand die met success een digicorder bedient via een IR extender/repeater/blaster.

Ik heb op Amazon.de een IR repeater gevonden die allereerst goedkoop is, maar ook alle functionaliteit heeft die ik nodig heb.

voorbeeld: http://www.amazon.de/gp/product/B00SHK7 ... 2IASNWTTKS

De cruciale vraag is nu of deze compatibel is met mijn digicorder.

De repeater ondersteunt frequenties tussen 34 en 60 khz. (dual band) Wat voldoende moet zijn voor de meeste toestellen die RC5 en RC6 protocol gebruiken. Waarschijnlijk wel niet compatible met het nieuwere RC-MM protocol

Na heel wat zoeken op het internet heb ik min of meer kunnen achterhalen dat mijn DC-AD2000 waarschijnlijk werkt op 38 khz en RC5 en XMP1 gebruikt

Dus op basis van deze informatie zou ik kunnen concluderen dat het toestel compatibel zou moeten zijn.


Wat is jullie ervaring!


Met vriendelijk groeten,
Mumblic

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compatibel IR extender voor digicorder?

Ik heb enkel ervaring met die dingen van Marmitek en die werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dimitri78
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Compatibel IR extender voor digicorder?

Hier ook 2 x marmitek invisible control 4x en 6x werkt perfect

 

0 Likes
Zandrex
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Jij bent af! Twee handen vol!

Compatibel IR extender voor digicorder?

Dag,

Ik ben een IR remote zelf aan het maken voor mijn grootouders. Maar ik weet niet welk protocol de telenet digicorders gebruiken. Door het signaal van de afstandbediening te kopieren ben ik maar ongeveer één dag gesteld. Maar dit werkt de volgende dag niet meer. Aan de hand van de resultaten die ik inlees (milliseconde pulsen). Zie ik dat deze iedere dag verschillen. Dus ga ik er van uit dat hier een systeem achter zit. Is dit een protocol? Of is dit een afweringsysteem van telenet zelf zodat men zelf geen afstandbedieningen kunnen maken? Indien het een protocol is, is het dan RC5 of RC6?

En hoe weet je welke signalen je in je afstandbediening moet programeren? Ik kan probleemloos televisies met protocols besturen. Maar hier werk ik met Hexadecimale getallen die ik inlees. Deze resultaten die ik inlees van hun afstandbediening veranderen nooit. Maar bij telenetafstandbedieningen verenaderen de resultaten continue. 

 

Kan iemand mij hierbij helpen?

 

Groeten,

Nico

Tags (1)
0 Likes
Race-Eendje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Compatibel IR extender voor digicorder?

Zelfde soortgelijk probleem hier met Arduino en IRLib.  Alles (TV, versterker, PS3) kan ik aanleren en bedienen, behalve de digicorder.  Die codes kan hij niet 'lezen', lees, interpretteren.  Geprobeerd met de laatse en allereerste afstandsbediening ... no go.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compatibel IR extender voor digicorder?

Spreken we over de nieuwste versie digicorder of over de oude versie? De nieuwste is geen infrarood maar wel radiofrequent.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Compatibel IR extender voor digicorder?

@igvfer

Over welke digicorder heb je het hier?  Ik heb net 4 weken geleden mijn oude omgewisseld voor een nieuw model en deze werkt nog gewoon op ir!!

 

Model nummer is: AD2200 Deze werkt zeker niet op Radio, wel is het oog van de IR ontvanger wat moeilijk te vinden. 

 

Ter info: Gewoon een goedkope en nobrand IR repeater van Amazon werkt zonder problemen met deze en oude de digicorder.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compatibel IR extender voor digicorder?

Er lopen hier blijkbaar 2 topics dooreen. Eentje over IR repeater en daar kan ik over zeggen dat deze van Marmitek zeker werken.

Een ander topic (van @Race-Eendje) over de infraroodsignalen op een andere AB te zetten en het was daarom dat ik zei dat de allernieuwste digicorder, die nog in testfase is, en al bij een aantal klanten staat via RF werkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zandrex
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Jij bent af! Twee handen vol!

Compatibel IR extender voor digicorder?

Hey @Race-EendjeIk heb dit denk ik niet vermeld in het forum, maar bij mij is het gelukt. Ik weet wel niet meer of het een oude of nieuwe digirecorder was. Ook ben ik zo impulsief geweest om mijn source code te verwijderen.
De arduino met de werkende code heb ik wel nog steeds in mijn prototype. 
Zover ik me nog kan herinneren ging het bij mij minder goed omdat de IR sender was niet krachtig genoeg.
Maar het is dus wel mogelijk. Veel succes met het probleem te vinden.

 

Race-Eendje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Compatibel IR extender voor digicorder?

@Zandrex Hey, top !

 

Wet je toevallig ook nog welke library je zou gebruikt hebben ?  Was dat IRLIB ?

0 Likes
Mumblic
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dat loopt vlotjes. Yelo Play-app voor Windows? A born reader! Handje vol!

Compatibel IR extender voor digicorder?

Ik merk dat het standaard antwoord op de originele vraag steeds "Marmitek" is. Voor mij is dit misleidend. Hierdoor lijkt het dat alleen maar een duur apparaat compatibel is. Terwijl een goedkoop model (soms  5 maal goedkoper) net zo goed werkt of misschien zelfs beter.

 

Voorbeeld: https://www.amazon.de/gp/product/B00F08JE9K/ref=oh_aui_detailpage_o01_s01?ie=UTF8&psc=1

 

 

 

0 Likes
Zandrex
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Jij bent af! Twee handen vol!

Compatibel IR extender voor digicorder?

Ik had geen library gebruikt. Ik schreef een programma dat het signaal kon ontvangen (via een IR receiver). Deze data waren milliseconden dat het IR signaal aan en uit ging. Dit heb ik dan gewoon gekopieerd voor uit te zenden. Ik hoop dat dit je verder helpt

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compatibel IR extender voor digicorder?


@Mumblic@  schreef:

Ik merk dat het standaard antwoord op de originele vraag steeds "Marmitek" is. Voor mij is dit misleidend. Hierdoor lijkt het dat alleen maar een duur apparaat compatibel is. Terwijl een goedkoop model (soms  5 maal goedkoper) net zo goed werkt of misschien zelfs beter.

 

Voorbeeld: https://www.amazon.de/gp/product/B00F08JE9K/ref=oh_aui_detailpage_o01_s01?ie=UTF8&psc=1

 

 

 


Dat is hier het meest bekende merk. Te koop in veel zaken en waarvan geweten is dat het werkt. Je kan tegenwoordig natuurlijk veel en goedkoop kopen via internet waarvan je natuurlijk niet altijd weet of dit wel degelijk werkt. Iedereen is natuurlijk vrij om de risico's te nemen. Het kan meevallen en ook tegenvallen. Dit is een van de bestaansredenen van fora zoals "Netweters" om de ervaringen met dergelijke dingen uit te wisselen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.