Beantwoorden
mawigo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Connection timeouts Internetverbinding

Sinds de overschakeling naar telenet(ervoor hadden wij een proximus internet abonnement), zijn er 2 pc's in het netwerk die 'connection timeouts' ondervinden. De site via de browser wordt geladen, maar na een tijdje krijg je een foutmelding : connection timeout, site niet bereikbaar.

Het rare is, een aantal andere pc's hebben deze problemen niet. 

Ik heb de draadloze verbinding reeds uitgeschakeld en deze pc's vast aan de kabel gehangen, maar dit maakt geen verschil.

Ik zie wel een coax-kabel die was gesplitst(om telefoonverbinding te voorzien) die nu in een utp-aansluiting van de telenet-router zit om telefoonaansluiting te voorzien. Telefoon werkt zoals het hoort, dus dat is geen probleem.

Wat ik me afvraag, kan dit voor de storing zorgen ?

Er zijn ook nog 2 powerlines in huis die zorgen voor de verbinding aan de digicorder in de woonkamer. Kunnen deze dergelijke storingen veroorzaken ?

 

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Connection timeouts Internetverbinding

En wat gebeurt er als je een ping zendt naar die site?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Connection timeouts Internetverbinding


@mawigo  schreef:

Ik zie wel een coax-kabel die was gesplitst(om telefoonverbinding te voorzien) die nu in een utp-aansluiting van de telenet-router zit om telefoonaansluiting te voorzien. Telefoon werkt zoals het hoort, dus dat is geen probleem.

Wat ik me afvraag, kan dit voor de storing zorgen ?

Er zijn ook nog 2 powerlines in huis die zorgen voor de verbinding aan de digicorder in de woonkamer. Kunnen deze dergelijke storingen veroorzaken ?

 


Het onderstreepte begrijp ik niet. Gesplitste coax kabel? Telefoon is verbonden met UTP kabel waarin maar 2 draadjes gebruikt worden. En aangesloten met kleinere RJ11 aansluitingen.

Dat andere PC's dit probleem niet hebben wijst erop dat het niet aan de internetverbinding ligt.

Ik veronderstel dat je nu rechtstreeks een UTP kabel gelegd hebt naar de modem/router van Telenet ( zo ene met 4 gele poortjes)

Je hebt het dus op 2 PC's zowel bedraad als onbedraad (Wifi).

Op alle sites of op specifieke sites?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mawigo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Connection timeouts Internetverbinding

Ping naar bijvoorbeeld 'www.nieuwsblad.be' geeft geen reply's. Dat kan een tijdje duren(ongeveer 5 minuten) en daarna kan het opeens weer wel terug werken.

 

Ik had me ook vergist ivm die coaxkabel, dat moet een utp-kabel zijn. Die is gesplitst om enkel telefonie toe te laten. Maar die zit dus niet in de telefoonaansluiting op de router maar op een utp-aansluiting.

 

Ik heb de indruk dat alles in het begin van opstarten van één van die pc's goed gaat, tot ik bijvoorbeeld de site 'www.nieuwsblad.be' wil bereiken, dan loopt het meestal mis. Aangezien deze misschien naar 'https' gaat, vormt zich daar een probleem ?

Wel raar dat het dan enkel bij enkele pc's zich voordoet en niet op de andere....

 

0 Likes
mawigo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Connection timeouts Internetverbinding

Ik heb wel nog niet een kabel rechtstreeks naar de modem/router gelegd. Nu zit deze op een switch waar ook nog een unify ubiquiti schotel op aangesloten zit. 

Ik ga deze avond een kabel rechtstreeks leggen ipv via die switch te passeren, om alle andere storingen uit te kunnen sluiten.

0 Likes
Game4U2B
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Connection timeouts Internetverbinding

Heb al eens met de pc via een korte rechtstreekse kabel op de router van Telenet geprobeerd, als dat niet werkt kan het zijn dat je Internetpoort ook stuk is, heb het ook al na een blikseminslag meegemaakt

 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Connection timeouts Internetverbinding

Uw telefoon hoort niet op een netwerkuitgang (UTP) te zitten maar wel op de telefoonaansluiting op je HGW. En das een RJ 11 aansluiting. Misschien zorgt juist Uw telefoon voor de nodige problemen?

Never trust in Dust
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Connection timeouts Internetverbinding

Die telefoon zal wel juist aangesloten zijn. Anders zou die niet werken. Die zal wel degelijk op uitgang tel1 zitten. Tenzij het een VOIP telefoon is maar die wordt dan sowieso aangesloten met een standaard UTP verbinding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mawigo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Connection timeouts Internetverbinding

Gisteren dacht ik het probleem te hebben gevonden, gesplitste utp-kabel verwijderd uit de HGW en alles werkte.

Echter deze morgen geen verbinding meer via wifi via HGW op sommige pc's en daarna ook op smartphones. Na contact met de klantendienst komt er maandagmiddag een technieker.

Het viel mij ineens op dat er geen enkel lampje aan de zijkant brandt van de router/modem. Bij uitschakeling en terug inschakelen, zie ik drie groene led's maar deze verdwijnen na 5 minuten.

Volgens mij is er iets mis met die router/modem, verbindingen vallen weg en dergelijke...

0 Likes
mawigo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Connection timeouts Internetverbinding

Deze middag heeft een technieker de SSID van Wifi gewijzigd en alles werkte weer. Volgens hem zou het te maken hebben met speciale tekens of de naam 'wifi' die storingen zou kunnen geven bij bepaalde pc's/oudere toestellen.

Alles werkt wel weer zoals het hoort, hopelijk blijft het zo.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Connection timeouts Internetverbinding

Vind ik persoonlijk maar een vage uitleg, maar ja, als het terug werkt...

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes