Beantwoorden
Sven4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digibox geen signaal

Mijn schoonmoeder moest vorige zomer noodgedwongen overschakelen van analoog naar digitaal (ze keek enkel boven nog analoog). Ze had een digicorder gekregen omdat er toen geen (goedkopere) digiboxen beschikbaar waren en ze kreeg die daarom aan het tarief van digibox gedurende een jaar. Afgelopen week een digibox gaan halen, omdat die promo afliep en ze dus meer moest gaan betalen. Toen ik de digibox aansloot boven kon die geen signaal vinden, beneden getest en dan lukte het wel, dus digibox is gewoon in orde. Voor de lol toch even de digicorder van beneden boven ingestoken en als bij wonder kregen we toen wel signaal. Toch maar weer omgewisseld want ze wilde de digicorder wel beneden houden.

Digibox terug boven geprobeerd (nadat ie beneden wat updates had uitgevoerd, want er ligt boven geen internetkabel) en na een half uurtje of zo verscheen er plots beeld, maar dat was zeer gepixeld/verstoord. Ik heb de kop van de coax kabel even afgehaald en de draad wat ingekort en terug verbonden omdat ik dacht dat daar door slecht contact wat verlies zat (draad zat wat los), maar nu hebben we helemaal geen beeld meer. Nochtans correct ingekort (heb er menig youtube tutorial bij genomen om mijn eigen werk te controleren).

Haar setup is als volgt : er vertrekt vanuit een zwart bakje (sorry ben niet zo sterkt in de benamingen) aan de muur 2 coax kabels (aan uitgang TV1 en TV2). 1 tje naar de digicorder beneden (geen probleem mee), 1tje verdwijnt in de muur en komt er boven aan de trap weer uit om dan zo over de grond verder te lopen naar de digibox daar (verder geen vertaking of ander aparaten tussen). Ik schat dat de totale lengte geen 10 meter is, maar weet het niet precies.

Zou ik dit kunnen oplossen met een versterker zoals hieronder (bij de lokale doe het zelf te koop)? Of hebben jullie andere ideeën die ik kan proberen

Sven4_0-1662138121581.png

Jammer dat alles een jaar lang gewerkt heeft en nu plots niet meer.

 

Groetjes

Sven

0 Likes
5 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digibox geen signaal

 De kabel dat naar boven gaat zal  signaal niet goed doorgeven  kijk eens of de  f connector op de kabel zijn goed aangesloten

dit vervang je best eerst 

0 Likes
Sven4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digibox geen signaal

Vandaag eens terug gaan kijken, dit zijn de waarden :

S/n switched tussen 18 en 24 ongeveer 

Ber 1.0

Signaal unlocked

Signaalkwaliteit 0%

Signaalsterkte -30.0 dbmv (negatief getal dus?)

Foutieve pakketten 0

 

Misschien zegt dat meer...

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Digibox geen signaal

Signaalsterkte staat bijna altijd in negarief dbmv. En de ene zender meer dan ander. Vanaf je -8 a -10dbmv heeft blijft je beeld hangen of verliest ie continue connectie.

Bij signaalkwaliteit heb je normaal meestal 100%, (en dan nog kan je slecht signaalsterkte hebben) en dat is bij jou 0, denk dat die -30 dbmv het max verlies is dat ie kan aantonen omdat er gewoon geen verbinding is.

Als je alle kabels en connectoren hebt gecheckt van coax, dan ligt het ofterwel aan de kabel dat toekomt in je huis en naar zo wit bakje gaat, of aan de paal of paddestoel. Deze dingen vallen dan onder telenet (ook moest het je modem/gehuurde digicorder/digibox zijn)

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Sven4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digibox geen signaal

Het ligt niet aan de kabel die van buiten komt want we hebben beneden gewoon tv...

De coax kabel naar boven toe heeft lang perfect gewerkt en nu plots niet meer. 

Vervelend ding om te vervangen ook want zit door muren etcetera...

Zonder coax kabel lukt het ook niet, toch? Enkel chromecast en dergelijke maar dat krijg ik aan mijn schoonmoeder van 73 niet verkocht.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digibox geen signaal

En de f connector zijn oke  daar ligt veel de fout

raar dat nu niet meer werkt en vroeger wel

en niets veranderd in die tijd in de buurt kijk alle kabels eens na

trek de stekker van niu eens uit kijk eens naar de f connector op de niu dat alles goed vast zit

vervang eens de hdmi kabel eens

De coax kabel in de tv stekken gaat niet de tv heeft geen dvb c ontvanger of wel ?

heeft hij wel laat de tv zenders in Frequentie: 290000 kHz of 290 MHz. Netwerk-ID: 32

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/compact-signaal-instellen-op-je-tv/

 

 

0 Likes