Beantwoorden
Dreamer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

Beste

 

mijn grootmoeder verhuist naar een rusthuis. Daar is al digitale televisie. Noem het 1 digicorder voor alle bewoners die aftakt naar elke kamer. Elk krijgt dus al digitale tv door de coax doorgestuurd naar hun kamer.
Is het dan nog mogelijk om een digicorder in de kamer van mijn grootmoeder te zetten? Ze kent haar toestel en wil enkel opnemen wat ze die dag niet kan zien en dat dus later bekijken. 

mvg

Tags (1)
0 Likes
21 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

@Dreamer   Je moet eens vragen of het mogelijk is om een internetaansluiting te krijgen op de kamer. Indien ja dan kan je ook aparte DTV hebben. Je kan anders gewoon een Center binnenstappen en een verhuis van de huidige producten vragen naar haar nieuw adres. Je moet enkel het juiste adres en kamernummer en eventuele bloknummer hebben. En een kopie van de ID kaart. Om de gegevens eventueel juist te zetten.

En dan zal je rap horen of het kan of niet. Als het kan zal ze wel een aparte aansluiting moeten nemen naast de aangerekende kost in het rusthuis.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dreamer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

Wifi heeft ze zeker in het rusthuis. 
Ethernet-poort niet dacht ik. 
maar nu heeft ze dat thuis ook niet en kan ze de functies die ze nodig heeft gebruiken. Mijn grootmoeder hoeft niet de tv-gids van 2 weken te zien en zal ook nooit iets aankopen van programma’s of films. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

In veel rusthuizen is er inderdaad een coax netwerk met aftakkingen naar iedere kamer. Meestal wordt hier gebruik gemaakt van CI+ kaartjes in ieder TV toestel om digitale TV te ontvangen.

 

Een niet-interactieve digicorder (dus een digicorder zonder internet verbinding) zal op zo'n aansluiting perfect werken: opnemen, kijken, vroegere opnames bekijken, programmeren (programmagids van 2 dagen) ...

 

Enig probleem: van zodra je grootmoeder verhuist, en haar TV abonnement thuis opzegt, zal haar digicorder (na een tijdje) ge-deactiveerd worden.

 

De duurste oplossing is inderdaad een verhuis aanvragen, maar dan zal je grootmoeder, naast de huur van de digicorder, ook nog eens een apart kabelabonnement aangerekend worden. Wat natuurlijk zinloos is, gezien ze al - via de huurprijs van de kamer - meebetaalt voor de televisie ontvangst op haar kamer.

 

De goedkoopste oplossing is de digicorder van je grootmoeder laten activeren op de naam van een familielid die Telenet klant is. Een digicorder kan/mag tijdelijk buitenhuis gebruikt worden.

Dreamer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

We wilde de digicorder kopen. 

en inderdaad niet interactief gebruiken. 

geeft dit dan nog problemen?

 

mvg

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

Ik ben niet zeker dat het rusthuis hetzelfde programma-aanbod heeft met dezelfde zendernummers als de reguliere klanten. Ik denk dat Telenet een speciale regeling heeft voor hotels en rusthuizen. Bovendien kunnen rusthuizen ook informatiekanalen hebben. Mogelijk is het zelfs verschillend van rusthuis tot rusthuis. Ik heb eens iemand geholpen voor het instellen van een tv voor in het rusthuis. Daar hebben ze het echter opnieuw moeten instellen.

Het beste antwoord zal je van het rusthuis zelf moeten krijgen.

0 Likes
Dreamer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

Dank voor u bericht. 
Het rusthuis weet niet meer dan dat ze 1 centrale digitale ontvanger hebben die doorgezonden word naar de kamers. Maar ik ga nu naar een telenetwinkel. Eens luisteren wat zij te vertellen hebben. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

Ze zullen inderdaad werken met een soort centrale server. Is een soort image van hun aanbod met het voordeel voor het rusthuis dat ze ook een aantal eigen kanalen kunnen bijsteken. Zoals een infokanaal of waarbij ze de mis in hun kapel doorsturen op zondag enz. Wordt ook gebruikt in hotels en dergelijke. De zenders waarvoor ze betalen worden er ongecodeerd op gezet zodat elke (recente) TV die kanalen kan ontvangen. Play en Play more is niet mogelijk wegen restricties, play sport wel omdat dit van Telenet zelf is maar alles zonder interactiviteit. Ik heb een sterk vermoeden dat een eigen digicorder zal mogelijk zijn, mits bijbetalen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk


@Dreamer  schreef:

We wilde de digicorder kopen. 
en inderdaad niet interactief gebruiken. 
geeft dit dan nog problemen?


Dat maakt geen verschil.

Een aangekochte of gehuurde digicorder  moet geactiveerd zijn. Bij opzeggen van het TV abonnement wordt de digicorder (na verloop  van tijd) gedeactiveerd 

0 Likes
Dreamer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

Oke bedankt voor de info. Dan zal ik daar nog eens voor informeren. 
ze willen een modem komen zetten. Helpt die dan tegen die deactivatie?

 

Eigen digicorder (over)kopen lukt niet meer als hij ouder als 2 jaar is. Daarvoor ben ik voor niets naar een verdeler geweest en meer dan een uur aan de lijn blijven hangen met telenet om dat te weten te komen. Ook nog om een adres aan te passen want dat konden ze in de winkel ook niet !?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

@Dreamer 

Je kan de gehuurde Digicorder opzeggen. Je hebt dan de keuze tussen het binnenbrengen van het toestel of het betalen van een vergoeding. Voor de HD Digicorder die ouder is dan twee jaar betaal je een vergoeding van 50 euro.

Dat toestel wordt gedeactiveerd en kan je dan terug laten activeren als tweedehandstoestel. Ga hiervoor naar een Telenet center. De medewerkers weten wel wat ze moeten doen. Nog een aandachtspunt vraag niet om het toestel te kopen. Dat kan niet en daar geef ik Telenet gelijk in. Immers indien Telenet het toestel verkoopt als tweedehands zouden ze nog een waarborg moeten geven. Als de medewerker van Telenet alles niet volledig correct doet, kan je een brief krijgen van de boekhouding dat je alsnog het toestel moet binnenleveren. In dat geval ga je terug naar het Telenet center en daar zien ze wel welk vakje niet goed ingevuld was op hun scherm. Als alles correct verloopt verlies je ook niets van je opnames.

Het tarief vind je hier op pagina 2.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

@Dreamer  Uiteraard kan dit niet. Gehuurde digicorders staan in hun bestanden als gehuurd en blijven huur toestellen. Gekochte staan in een bestand als gekocht eenmaal ze als nieuw gekocht zijn, daarom loopt de waarborg ook door als je deze verkoopt binnen de 2 jaar na de aankoop. Adres veranderen gaat ook niet. Daarvoor moet je officieel een verhuis aanvragen. Dat is basiskennis in een Center. Er zijn eigenlijk maar 2 dingen die kunnen: een verhuis en een overname.

In uw geval zijn er 2 mogelijkheden.

Mevrouw verhuist officieel met haar producten naar het nieuwe adres en kan dan eventueel de gehuurde digicorder binnenbrengen en er eentje kopen (We spreken niet over de TV box).

Of mevrouw zegt de huidige producten op, brengt binnen wat moet binnen gebracht worden en kan dan eventueel een nieuw abonnement afsluiten op haar nieuw adres. Daarvoor moeten ze bij de klantendienst een extra installatieadres maken op haar huidig klantnummer en het facturatieadres aanpassen. Wat zelfs eventueel op de naam van een verwant kan staan.

Hopelijk krijg je iemand met ervaring die weet hoe dit moet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dreamer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

Even kort alles schetsen zo dat iedereen mee is. 
wij belde maandag naar telenet 015 66 66 66 om de diensten te stoppen. 
graag hadden we de digicorder gehad. Daar stelde ze toen voor om hem te kopen voor € 99 euro of te blijven huren. Wij kozen voor kopen. Dat moest dan via een telenetcenter. Daar ging ik vandaag heen. 
in dat center vertelde ze me dat kopen geen optie was. 
dus belde ik deze namiddag terug naar telenet zelf. Zij hebben me toen uitgelegd dat dit enkel gaat om toestellen waarbij de waarborg nog niet verstreken is. Dan betaal je een restwaarde. 

inderdaad werd er wel gepraat over een soort boete als je de digicorder niet terugbracht. Dat is dan de vergoeding die u vermeld?

bedankt voor deze informatie, deze optie ga ik eens verder bekijken. 
Die vind ik ook zeer interessant!

0 Likes
Dreamer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

momenteel is de analoge tv opgezegd en zal de digicorder overgezet worden naar haar nieuw adres in het rusthuis, net zoals iemand anders zou verhuizen. 

ps wij persoonlijk zijn niet voor een tv box. Dat is een andere manier van tv kijken. Ik hou graag van een harde schijf waar mijn programmma’s opblijven staan 😉

0 Likes
Dreamer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Digicorder aansluiten op digitaal netwerk

@janne_man 

weet u dan ook toevallig hoelang het duurt voordat de deactivatie en nadien de activatie duurt? Kan dat onmiddellijk? Of gaan hier uren of zelfs dagen over uit?

0 Likes