Beantwoorden
Marc-63
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder & digibox op één modem aansluiten

Hallo,

 

Een vraagje dat waarschijnlijk al wel eens gepasseerd is.

 

We hebben hier zowel een digicorder als een digibox.

Deze laatste staat op de kamer van m'n zoon.

 

De modem hangt in onze berging en via een set Powerline AV 6400 adapters kunnen we via onze digicorder betaalzenders bekijken.

Nu wil zoonlief dat natuurlijk ook via zijn digibox.

 

Wat is de eenvoudigste manier om dit te realiseren?

Ik heb de modem eens bekeken, en ik denk niet dat er nog plaats is voor een extra Powerline AV 6400 adapter.

 

Groeten,

M

 

0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Digicorder & digibox op één modem aansluiten

@Marc-63 

Hang een switch aan uw modem en verbind dan de digicorder en de digibox met deze switch.

Zulke switch kan je gratis krijgen in een Telenet center.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Digicorder & digibox op één modem aansluiten


@louishufk  schreef:

Hang een switch aan uw modem en verbind dan de digicorder en de digibox met deze switch.


En wat is de bedoeling van de switch? Om er 2 powerline adapters op aan te sluiten 🤔?

 

@Marc-63  schreef:

Wat is de eenvoudigste manier om dit te realiseren?

Ik heb de modem eens bekeken, en ik denk niet dat er nog plaats is voor een extra Powerline AV 6400 adapter.


Dat is ook niet nodig. Je hebt al één Powerline adapter op de modem, dat is genoeg om beide decoders te bedienen.

 

Het eenvoudigste is één bijkomende Powerline adapter aan te sluiten op de digibox boven.

Als je kiest voor een WiFi Powerline boven, kan je meteen het WiFi bereik daar verbeteren (indien nodig).

 

PS. Welke modem heb je? zie: Alles over mijn Telenet Modem

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder & digibox op één modem aansluiten

@Marc-63  Ga op zoek naar nog zo'n AV6400 powerline en koppel die met je bestaande set. Als je uit de buurt van Oudenaarde bent kan je er eentje komen afhalen. Ik heb dat nog liggen. Of anders stuur ik die (Als je mij de verzendingskosten betaalt)

Op 2e hands zijn die ook te vinden.https://www.2dehands.be/l/computers-en-software/q/powerline+av+6400/ 

Je hebt er eigenlijk maar eentje extra nodig bij uw huidige twee.

@Ex-Netweter  Let wel de huidige PWL van Telenet zijn niet compatibel met de 6400 serie. En die serie heeft ook geen Wifi PWL. Oudere Devolo versies zijn wel compatibel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Marc-63
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder & digibox op één modem aansluiten

Alvast bedankt voor de snelle & bruikbare antwoorden!