Beantwoorden
Tommy6
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Hoort wie klopt daar? De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder bedienen met afstandsbediening tv

Hallo,

 

Ik heb net een Samsung tv gekocht (q8F) en wou graag de afstandingsbediening van de tv gebruiken voor de digicorder te bedienen. In de digicorder instellingen heb ik HDMI-CEC geactiveerd, en via de TV de connectie gemaakt.

 

Alle digicorder functionaliteiten werken nu met de afstandsbediening van de tv, behalve wanneer ik de tv uitzet, gaat de digicorder niet uit. Het omgekeerde werkt wel, wanneer de digicorder uit staat, en ik zet de tv aan, springt de digicorder ook mee aan.

 

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of een suggestie wat ik kan proberen?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
4 reacties
Geert-1969
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Topicvreter! Topicwurm! π-DAY! Dag van de Chocolade

Digicorder bedienen met afstandsbediening tv

Je moet ook de CEC van de TV aanzetten. Kijk maar eens in het menu van de tv.

 

0 Likes
DBM
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorder bedienen met afstandsbediening tv

Als je de tv uitzet met de Samsung bediening, dan springt de digicorder ook uit. Dat is bij mij althans zo, met CEC in de tv aan. Dan heb je nog altijd je twee bedieningen nodig, maar niet tegelijk.  Je kan normaal gezien met de Samsung bediening ook de digicorder (mijn tv, theek ...)  bedienen.

0 Likes
Tommy6
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Hoort wie klopt daar? De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder bedienen met afstandsbediening tv

De CEC van mijn tv staat aan, ik kan alles van de digicorder bedienen (zoals programmaoverzicht, tv theek, opnames, pauzeren, ...) met de afstandsbediening van de tv. Het enige probleem is dat de digicorder niet uit gaat wanneer ik de tv uit zet.

0 Likes
KevinDBM
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Nieuwe TV-theek? On a roll... Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Digicorder bedienen met afstandsbediening tv

Samsung TV's hebben wel vaker problemen met CEC.

 

Al geprobeerd om in je Samsung TV bij 'menu', 'systeem', 'anynet+' uit- en aan te schakelen? Zowel als de 'automatisch uitschakelen' optie. Ook zijn er soms problemen als de eco-modus (van de TV) aanstaat. Wat de eco-modus van de digicorder betreft, ben ik niet zeker. Je kan de verbinding tussen beide toestellen ook omgekeerd proberen te maken.

 

Succes!

Internet en TV: Fiber 200 - Play More + Sports
0 Likes