Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Digicorder wegdoen ?

Mijn ouders kijken enkel tv en doen verder niets met hun digicorder. Dus ik dacht van een kaartje te bestellen om in hun tv te stoppen en ze dan maandelijks die €8 te laten besparen.

Nu ben ik eens langsgeweest in een Telenet winkel om de digicorder binnen te brengen maar daar vertelden ze wanneer ik de digicorder niet meer huur mijn abonnement zou veranderen en ik dan uiteindelijk evenveel zou betalen.

Nu is mijn vraag of dit wel juist is ?

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5223
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder wegdoen ?

Bij Wigo is dat zo, in de andere huidige formules niet.

Ik spreek me niet uit over de oudere formules die nu niet meer aangeboden worden.

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder wegdoen ?

Welk pakket heb je?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Digicorder wegdoen ?

Ze hebben shake telefonie + digital tv.

Bij de specificaties van de tv (32PFL4606H/12) staat CI+ compatibel, in de lijst van Telenet staat het toestel er wel niet bij.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder wegdoen ?

Nu krijgen ze korting op de combinatie van die twee. Hoeveel weet ik niet maar ik denk dat het niet uitmaakt of ze nu een CI+ module hebben of een digicorder. Ze krijgen de korting op de combinatie Telefonie en DTV (gekochte of gehuurde box of CI+ maakt niet uit, dacht ik).

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5223
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder wegdoen ?

De shake wordt nu niet meer aangeboden.

Ze kunnen hun shake veranderen door digitale kabel en vaste telefoon. Volgens de prijslijst van Telenet betalen ze dan maandelijks 13,15 euro voor de kabel, 4,75 euro auteursrechten en 22,60 voor de telefoon.

Mogelijk hebben ze voor de telefoon nog de oude optie voor gratis bellen tijdens de spitsuren en moet nagekeken worden of het niet beter is om over te schakelen naar de huidige optie.

 

Het is best om eerst een test te doen van de digitale ontvangst op de tv. Stel de digitale kanalen in en gebruik hiervoor de parameters die Telenet opgeeft: Netwerk-id 22 (Vlaanderen, in Brussel is dat 12), frequentie 322000 kHz, modulatie 256 QAM en symboolfrequentie 6875.

Als u met deze parameters alle tv kanalen (al dan niet versluiert) krijgt op dezelfde positie als de digicorde (op 1 vtm, op 2 één, ...) . Op een Philips staan doorgaans de radiokanalen 1000 hoger (dus radio 1 op 1900 en niet op 900 zoals op de digicorder).

Als u na deze instelling  de vrije zenders kunt bekijken (onder andere alle vrt zenders) is er een zeer grote kans dat het toestel 100% compatibel is. Maar het is mogelijk dat u geen klank krijgt bij die zenders die hun geluid in AAC geven. Dat kan gecontroleert worden door af te stemmen op 42 vlaanderen.tv.

Als na het invoeren van de hierboven gemelde parameters en geen of slechts een paar kanalen gevonden wordt, kan een volledige scan gedaan worden. Nu zullen alle zenders op een blijkbaar willekeurige manier een kanaal toegewezen krijgen. 

Enkel indien het lukt met de opgegeven parameters en na een positieve de test op het AAC geluid zou ik het risico nemen op een CI+ module aan te schaffen. 

 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder wegdoen ?

Enkel van de toestellen die in de telenetlijst staan garandeert telenet dat het werkt. Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan werken als het niet in de lijst staat.

Je kan proberen wat @janne_man je aanraadt.

 

Ken je iemand die een CI+ van telenet heeft? Vraag even of je deze mag testen op die tv?

 

Je kan ook nog altijd een HD Digibox (kan ook niet opnemen) kopen aan 99 euro. Dan heb je ook geen maandelijkse huurkost en dat werkt op iedere tv.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes