Beantwoorden
Garfield
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Laat de zon in je hart! Netjes! Primeur! It's your third party!

Digitale TV en telefonie bij verhuis naar rusthuis

Hey iedereen,

Mijn grootmoeder is verhuisd naar een rusthuis.

Ze had vroeger TV met een kaartje van telenet. Uiteraard is haar abonnement nu opgezegd aangezien het kabel abo in haar maandbedrag van het rusthuis zit.

Ik had gehoopt dat het rusthuis een Digiflex systeem zou hebben waar alle kanalen unencrypted op zouden zitten maar dat lijkt niet het geval te zijn. Wanneer we de CI+ module uit de TV trekken is het gedaan met VTM HD etc te kijken (haar abo is blijkbaar nog geldig).

Weet er iemand hoe ik de CI+ module terug kan laten activeren zonder effectief nog eens kabel abo te moeten betalen?

Dan heb ik nog een tweede probleem, het rusthuis voorziet geen analoge telefonie, maar mijn grootmoeder had graag haar oude nummer gehouden. Is het mogelijk om via telenet analoge telefonie te nemen bovenop een rusthuis installatie (welke installatie dat ook moge zijn). Volgens de website van telenet is het mogelijk om op een digiflex systeem alle andere telenet diensten te krijgen, maar ik heb geen flauw idee hoe dat aan te vragen en bij de helpdesk van telenet ook niet. In het rusthuis weet er natuurlijk niemand van iets. Komt nog eens bij dat het lijkt alsof er geen digiflex systeem aanwezig is aangezien de kanalen nog encrypted zijn.

Alle hulp is meer dan welkom.

Alvast Bedankt

0 Likes
7 reacties
Rietveld
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Laat de zon in je hart! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digitale TV en telefonie bij verhuis naar rusthuis

De onderhoudsman van het rusthuis zou toch moeten weten of het mogelijk is om een telenet installatie te plaatsen.`

 

Mvg

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digitale TV en telefonie bij verhuis naar rusthuis

Beste @Garfield,

 

Normaal gezien kan je het kaartje op haar adres in het rusthuis laten zetten. Dus op haar bus/kamernummer en haar klantnummer. Achterliggend linken ze dan het kaartje aan dat multi-abonnement van het rusthuis. Ze gaat dus niet dubbel betalen.

De klantendienst of een winkel kunnen je daar wel mee helpen. Meld zeker dat het daar een multi-abonnement is.

 

Of daar modemdiensten zoals telefonie mogelijk zijn weet ik niet zeker. Dat zou het rusthuis normaal wel moeten weten. Als daar een goede aansluitng is zou het wel moeten kunnen, maar dat zal afhankelijk zijn van installatie tot installatie denk ik.

Als ze het niet weten kan je het altijd laten inboeken door de klantendienst (of in een winkel). Kan het dan niet geïnstalleerd worden, zullen er normaal gezien ook geen kosten worden aangerekend.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Digitale TV en telefonie bij verhuis naar rusthuis

Volgens mij kan je dat CI+ kaartje gewoon blijven gebruiken, zelfs zonder dat je daar iets voor moet doen. Of je volgt het advies van Wheng, al vrees ik dat de helpdesk niet veel hulp zal zijn. Ik wil de mensen van de helpdesk zeker niet afkappen, maar dat 'tv-met-kaartje' is iets waar maar héél weinig reclame over gemaakt werd en ik denk dat er maar heel weinig klanten zijn die er weet van hebben en het gebruiken. Bijgevolg vrees ik dat de helpdesk er niet veel vragen over krijgt en niet zo goed op de hoogte is. (Ik hoop uiteraard dat ik hier de bal volledig mis sla. 🙂 Als het inderdaad zo is dat ze je niet kunnen helpen, dan zou ik naar het dichtstbijzijnde Telenet Center gaan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digitale TV en telefonie bij verhuis naar rusthuis

@sb"Volgens mij kan je dat CI+ kaartje gewoon blijven gebruiken, zelfs zonder dat je daar iets voor moet doen."

 

Wanner de producten van zijn grootmoeder effectief opgezegd worden en het kaartje stond op haar klantnummer zal het niet meer werken. Het moet wel bij iemand actief staan om de versleutelde zenders weer te kunnen geven.
Zo kan @Garfield het bijvoorbeeld ook op zijn klantnummer actief  zetten. Dan zal het perfect blijven werken op de tv van zijn grootmoeder.

 

Wat betreft de klantendienst en trouwens ook wat winkels/centers betreft, hangt het er maar vanaf wie je aan de lijn krijgt/ wie je voor je hebt. Het is niet omdat er weinig reclame rond wordt gemaakt dat het moeilijke materie is 😉

Ik hoop dus met je mee 😄


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Garfield
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Laat de zon in je hart! Netjes! Primeur! It's your third party!

Digitale TV en telefonie bij verhuis naar rusthuis

Hey iedereen,

Bedankt voor al de antwoorden.

Ik heb nog eens naar de helpdesk gebeld en ik had geluk dat ik iemand aan de lijn had die van wanten wist.

Die heeft het kaartje geactiveerd op het multi abo van het rusthuis (wel 50 euro aansluitkosten moeten betalen omdat haar abo al afgesloten was). Dan heeft de goede man het oude nummer geporteerd van Proximus naar Telenet en een technieker gereserveerd die dinsdag langskomt om een splitter en modem te plaatsen voor haar telefoon.

Hopelijk komt het dinsdag dan meteen allemaal goed.

Het rare is dat de term Digiflex maar een heel klein belletje deed rinkelen. Ik quote "dat is heel lang geleden dat ik die term nog gehoord heb" terwijl hij dan over een multi-abonnement sprak net zoals @Wheng. Die terminologie zit blijkbaar veel beter ingeburgerd bij de helpdesk.

Ik laat jullie dinsdag weten hoe het afgelopen is.

Dus top tip voor iemand die naar een rusthuis verhuisd en nog HD wil kijken (want het is toch zo een kleir beeld he manneke), zeg je telenet abo niet op en laat eerst je CI+ kaart omzetten naar het multi-abonnement van het rusthuis via de helpdesk.

To be continued

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digitale TV en telefonie bij verhuis naar rusthuis

@GarfieldIk had nog niet van digiflex gehoord dus ik ben ook weer wat wijzer 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Garfield
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Laat de zon in je hart! Netjes! Primeur! It's your third party!

Digitale TV en telefonie bij verhuis naar rusthuis

Hey iedereen,

De technieker is vandaag langsgeweest en heeft de telefonie installatie gedaan. Het heeft wel even geduurd want er moest nog ergens een filter verwijderd worden.

De directrice was wel een beetje in paniek maar de technieker heeft dan uitgelegd dat deze installatie niets met het rusthuis te maken heeft.

Bijgevolg, eind goed al goed.

Bedankt aan iedereen die bijgedragen heeft, mijn grootmoeder kan weer bellen op haar 40j oude nummer en ze heeft weer "kleir beeld" aka HD TV 😉