Beantwoorden
ParParanga
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Digitale kanalen op 402.000 kHz / Multiplex:7040 : NOK

Straks komt de technieker van Telenet ter plaatse bij mij.

Kan iemand uitzoeken of de DVB-C tuner (de hardware/de elektronische componenten) in de Samsung “one connect” box zitten of achter het LCD paneel ? 

Nog even herhalen , dat bij de nieuwe TV : QE65Q85R,  alle kanalen op Telenet die gebruik maken van de frequentie 402.000 kHz/ Multiplex 7040 worden aangeduid als : “Geen Signaal

Vb: Stories & Vlaamsparlement.tv & Dobbit TV.

 

Kanalen aangeboden door Telenet aan de DVB-C tuner met een waarde van 298.000 kHz en 306.000 kHz en 314.000 kHz worden met goede kwaliteit aangeduid.

Vb: Een, VTM, Vier, Canvas.

 

Op frequentie 386.000 kHz, gaat het al veel minder goed, kanaalsterkte : 10% en BER fouten. Dit is KanaalZ.

 

Besluit:

Enkel kanalen in de range van ongeveer 300.000 kHz, worden ontvangen met een goede signaal sterkte/signaal kwaliteit.

 

Hoe hoger de frequentie naar de 400.000 kHz range gaat hoe slechter de signaal sterkte en signaal kwaliteit worden.

Ik hoop maar dat het niet de Samsung “invisible” kabel tussen de “One connect” box en de TV , de oorzaak is van de verzwakking ?

 

Ik gebruik geen digibox/setup box, wel een CI+ kaartje van Telenet.

 

Ik laat straks het resultaat van de Telenet metingen weten.

 

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
ParParanga
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Digitale kanalen op 402.000 kHz / Multiplex:7040 : NOK

Probleem is opgelost, na interventie van vriendelijke/professionele Telenet technieker.

Nieuwe connectoren geplaatst tussen kabel Telenet en kabel privé.

Voor de zekerheid werd ook de 1 naar 3 coax splitter vervangen door een nieuwe 1 naar 2.

 

Ik ben/blijf een tevreden Telenet klant!

 

GRTZ

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale kanalen op 402.000 kHz / Multiplex:7040 : NOK

Het wordt altijd afgeraden om een gewone splitter (zonder versterking van het signaal) te gebruiken bij digitale tv.

0 Likes