Beantwoorden
DeLuc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Enkel nog één/Canvas/Ketnet op CI+ module na storing

Sinds gisteren (er was een storing van enkele uren bij Telenet in Galmaarden) kan ik enkel nog de VRT-zenders (Eén, Canvas en Ketnet) ontvangen met Telenet met een kaartje. Ik heb de instellingen opnieuw uitgevoerd, gebeld naar de klantendienst (die hebben ook een test gedaan en gezegd dat het een uur kon duren tot het werkte) maar het werkt niet meer. Wat kan ik hieraan doen? Alvast bedankt voor de hulp! Mvg, Luc

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: probleem telenet met een kaartje sinds gisteren

0 Likes
3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkel nog één/Canvas/Ketnet op CI+ module na storing

@DeLuc 

Heb je de module uit de tv genomen omdat het niet werkte?  Mogelijk steekt de module er niet goed in of het kaartje steekt niet goed in de module.

 

Op de meeste (alle?) tv's krijg je een boodschap dat de module aangesloten wordt (na het in- of herinsteken van de module).

Doorgaans is er een menu-item voor de module, waarmee je de versie van de software van de module kan zien. Als je dat menu-item hebt, en je krijgt niets te zien is de module ofwel niet aangesloten ofwel defect.

 

Als het nu nog niet werkt, probeer dan eens met de tv volledig uit te zetten (veel van de huidige tv's kan je enkel volledig uitzetten door de stekker uit te trekken). Wacht een paar tellen en probeer dan opnieuw. Tv aanzetten en wat geduld hebben.

 

 

DeLuc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Enkel nog één/Canvas/Ketnet op CI+ module na storing

Dag Janne_man, bedankt voor je antwoord! Ik heb de module er inderdaad uitgetrokken en ik zie ook de namen van de zenders op het scherm, maar geen beeld (enkel bij de vrt-zenders). Ik zal nu, zoals je zegt, de tv eens volledig loskoppelen.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Enkel nog één/Canvas/Ketnet op CI+ module na storing

start de tv op  fabrieksinstellingen en ga de stappen af

als er alleen op de vrt beeld en de rest blijft zwart vraag telenet om de CI+ Module te heractiveren  kijk eens of de kaart goed in modulen zit kijk eens naar de chip op kaart of er vuil op zit