Beantwoorden
Veerle7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Extra coax in "kastje"

Momenteel steekt heel het "bakje NIU-65/88-GA-01A-BE05" vol.

We willen echter graag nog een TV aansluiten, en die staat er op een kleine 30 meter vandaan. Wat kan/moet ik doen om op de nieuwe locatie een TV aan te sluiten? Een extra "bakje" of bestaan er "bakjes" met meerdere aansluitingen? En gaat de beeldkwaliteit op die afstand goed zijn?

0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extra coax in "kastje"

U kunt het best een versterker bijplaatsen. Zoals deze http://www.hirschmann-multimedia.nl/Multimedia-Products/Productdatabase/Producten/ID/74396/categoryI...

U takt af van de huidige versterker naar de nieuwe versterker; daardoor heb je op de eerste versterker (NIU) 3 rechtstreekse aansluitingen en op de 2e nog eens 4 rechtstreekse aansluitingen.

Let wel dat Telenet in theorie een multi aansluiting kan aanrekenen want een particuliere klant mag maar 4 TV aansluitingen gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Extra coax in "kastje"

De uitgangen DS1 en DS2 zijn +4dB uitgangen.

De verste TV zou ik aansluiten op DS1 of DS2.

Op de andere DS1 of DS2  uitgang zou ik een splitter aansluiten en daarop 2 TV's


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extra coax in "kastje"


@Janneke_Dust schreef:

De uitgangen DS1 en DS2 zijn +4dB uitgangen.

De verste TV zou ik aansluiten op DS1 of DS2.

Op de andere DS1 of DS2  uitgang zou ik een splitter aansluiten en daarop 2 TV's


Dat met die splitter is niet aan te raden. Als je op beiden alleen analoog kijkt zal het nog lukken maar voor Digitale TV heb je 95% kans dat het niet lukt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Extra coax in "kastje"

Als dat zo zou zijn dan kan je geen TV's aansluiten op DS3 en DS4 want een splitter (1 naar 2) geeft een verzwakking van ongeveer 3 dB dan blijft er nog 1dB bonus over die mag verloren gaan in de 2 extra verbindingen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extra coax in "kastje"


@Janneke_Dust schreef:

Als dat zo zou zijn dan kan je geen TV's aansluiten op DS3 en DS4 want een splitter (1 naar 2) geeft een verzwakking van ongeveer 3 dB dan blijft er nog 1dB bonus over die mag verloren gaan in de 2 extra verbindingen.


Jij spreekt misschien volgens theoretische berekening. Ik spreek uit praktijk ervaring.  Twee maal Digitale TV op een uitgang door middel van een splitter zal met 95% zekerheid voor storingen zorgen als de 2 tegelijk signaal afnemen. En dat is toch meestal de bedoeling dat de 2 TV's tegelijk kunnen spelen. Verlegen smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Extra coax in "kastje"

Dat de TV's gelijk spelen heeft geen invloed op het signaal het gaat er alleen over of hun coax aangesloten is of niet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
iTsvc
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Extra coax in "kastje"

Maar toch is het aan te raden niet via de splitter te werken, daarbij komt ook nog de afstand van 30m...
Kabel moet toch ook van een goeie kwaliteit zijn om het verlies te beperken.
Als de splitter naast de tv zou worden gebruikt zou ik het nog durven riskeren maar ik zou het safe spelen en een extra versterker plaatsen.

When Clean Is Not Enough!
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Extra coax in "kastje"

Ik heb daarom ook aangeraden om de 30m kabel niet aan te sluiten op de splitter maar direct op een +4dB uitgang.

Mijn ervaring is dat een splitter minder problemen geeft dan een gewone versterker er is dan een professionele versterker (±100€) nodig. Een goede splitter 10 à 15€.

 

BTW : bij mijn schoonzoon heeft Telenet zelf een splitter geplaatst om 5 aansluitingen te kunnen bedienen. Alles werk daar naar wens.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extra coax in "kastje"


@Janneke_Dust schreef:

Ik heb daarom ook aangeraden om de 30m kabel niet aan te sluiten op de splitter maar direct op een +4dB uitgang.

Mijn ervaring is dat een splitter minder problemen geeft dan een gewone versterker er is dan een professionele versterker (±100€) nodig. Een goede splitter 10 à 15€.

 

BTW : bij mijn schoonzoon heeft Telenet zelf een splitter geplaatst om 5 aansluitingen te kunnen bedienen. Alles werk daar naar wens.


Dan heeft hij geluk gehad. Al veel andere dingen gezien. Splitters zijn het eerste dat een technieker verwijdert als er meldingen van storingen zijn. Iedere TV die aan ligt verzwakt het signaal en analoog valt dit nog wel mee maar digitaal ga je niet de mist (sneeuw) in maar wel in de blokken in het beste geval.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes