@ID1 schreef:
De modem is in bridge gezet maar de router blijft een privaat ip adres krijgen.
De meest voor de hand liggende reden dat de bridge niet werkt (eigen router krijgt een lokaal IP adres), is het verkeerde MAC adres.
Als je naar "Mijn Telenet" gaat, kan je bij "Verbonden toestellen" jouw router zien, met zijn lokaal IP adres en het corresponderende WAN MAC adres. Dat is het correcte MAC adres dat je nodig hebt. Kopieer en Plak dit MAC adres (inclusief de notatie) in het veld BRIDGE
@ID1 schreef:
Na nog enkele malen zelf teruggebeld te hebben is er dan vandaag een technieker langs geweest. Die wist me te vertellen dat ik het ip-adres van mijn router moest veranderen achteraan van x.x.1.1 naar x.x.0.1 of x.x.2.1.
Het subnet van de Telenet modem is normaal 192.168.0.xx. Om IP conflicten te vermijden is het altijd een goede praktijk om een 2de router in een ander subnet te steken (vb x.x.1.1 of x.x.2.1).
Het is natuurlijk niet nodig om het IP te wijzigen, als dit reeds een ander subnet is.
@ID1 schreef:
Daarna zou het moeten werken maar zou ik wel maandelijks moeten betalen voor mijn publiek adres...
Klopt deze uitleg?
Neen, dat klopt niet. Alleen als je een vast publiek IP adres wilt hebben moet je hiervoor bijbetalen, maar dat kan alleen bij professionele abonnementen, niet voor residentiële gebruikers.