Beantwoorden
jakkeq
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Fixed IP en DHCP dubbel toegewezen (Sonos)

Ik zit met met een heel specifiek probleem. Ik heb een domotica systeem waarvan de IP gefixeerd Is en dat kan ik niet veranderen, bevestigd door de leverancier. Nu heeft DHCP van mijn Telenet modem aan een van mijn Sonos toestellen het zelfde adres toegewezen. Ik kan dit niet veranderen op de Sonos want dat is geblokkeerd door Sonos zelf. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Een reset van de Sonos decibel forceert geen ander IP en een aantal dagen uit elektriciteit laten ook niet.

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fixed IP en DHCP dubbel toegewezen (Sonos)

@Pcleynens  Op een van de switchen toch toevallig geen kabeltje die 2x is aangesloten en in een lus ligt. Ik heb daar ooit bij iemand ook een uur achter gezocht.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pcleynens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Fixed IP en DHCP dubbel toegewezen (Sonos)

1 van de 3 switchen zat op hetzelfde IP-adres als de Telenet Modem. TP link gebruikt blijkbaar standaard 192.168.1.0

 

Bedankt voor de hulp!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fixed IP en DHCP dubbel toegewezen (Sonos)


@Pcleynens  schreef:

1 van de 3 switchen zat op hetzelfde IP-adres als de Telenet Modem. TP link gebruikt blijkbaar standaard 192.168.1.0

 

Bedankt voor de hulp!


Je zal bedoelen 192.168.0.1. Ja het is meestal een beetje zoeken. Maar blij dat je eruit geraakt bent. Al met al je bent blijkbaar een goede Sonos klant.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.