Beantwoorden
Modi92
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Gedeelde opname blokkeert

Hallo,


Ik heb eens een vraag ivm gedeelde opnames.


Ik heb een digicorder en digibox.
Beide zijn verbonden via een powerline.

De digicorder was verbonden via een tp link met 500mbps, de digibox via de topcom powerlan 200 met 85mbps..

 

Dit werkt goed, behalve als ik op de digibox opnames wil bekijken, deze blijven haperen...
Ik heb dan op de website gevonden dat dit komt omdat opnames 200mbps vereisen...
Ik heb de powerlines verwisseld dus de digibox is nu verbonden met die van 500mbps.
Het is meteen heel erg veel verbeterd, maar nog niet volledig opgelost...

 

Wat kan ik nu nog doen?

Alvast bedankt!

0 Likes
2 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Gedeelde opname blokkeert

Dag @Modi92,

 

Dus als ik het goed begrijp is je Digicorder nu verbonden met de topcom 85 Mbps en de Digibox met de 500 Mbps?

 

Als dat het geval is, zal dit het blokkeren niet oplossen omdat de zwakste schakel nog steeds 85 Mbps is. Daarnaast is het ook mogelijk dat er tussen de digibox en digicorder nog diverse stoorzenders zitten, zoals bijvoorbeeld een wasmachine, grote elektriciteitsverbruikers, slechte bedrading, ...


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gedeelde opname blokkeert

Powerlans van 85 Mbps zijn totaal niet snel genoeg om uw digibox met digicorder te verbinden. Je zal moeten investeren in nieuwere versies. Setje van 2 bij Telenet voor €69  en 30 dagen probeertijd owel een gelijkaardig setje voor €99 waarvan er eentje WiFi AP is indien je op die plaats ook een zwakke wifi mocht hebben. Ook 30 dagen probeertijd.

Of om een PWL indigestie te vermijden aan de modem kan je een setje van 3 kopen. Eentje bij de modem, eentje bij de digicorder, eentje bij de digibox. Totaal €104 of €134.

De nieuwste Telenet PWL zijn NIET compatibel met de oude van topcom (85, 200 of 500 Mbps) of welk ander merk dan ook.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.