Beantwoorden
Stampertjen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Geen audio vanwege verouderde HDMI

Sinds kort een serieuze upgrade gedaan in de thuis setup met zowel een 4K oled tv alsook een 4K versterker.

Alle toestelen (digibox, nvidia shield, gameconsole, blu-ray player, media server) zijn a.d.h.v een HDMI kabel aan de versterker gekoppeld en van daaruit gaat er slechts 1 HDMI kabel naar de tv.

Ook is de aansluiting tussen tv en versterker via de eArc HDMI poorten zodat sound uit apps op tv kan terug gekoppeld worden naar de surround.

 

Nu is het probleem wanneer ik content van tv, media server of shield afspeel de tv automatische de functie HDMI Ultra HD Deep Colour inschakelt aangezien de 4K 60p kwaliteit wordt herkend.
Maar als ik dan terug switch naar digibox dan heb ik enkel beeld en geen geluid en moet ik telkens opnieuw die optie gaan afleggen.

 

Enig zoekwerk op internet heeft me al tot volgende geleid: Denon forum 

Aangezien digibox (model DC-AD2200) toch al enige tijd mee gaat lijkt mij dit goed mogelijk.

 

Wat kan ik hieraan doen? Is er toevallig V2.0 op de markt van deze digibox?

 

PS: alle kabels zijn 2.0 standaard en CEC functionaliteit is ook al in en uitgeschakeld

0 Likes
1 reactie
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen audio vanwege verouderde HDMI

Als dit mogelijk is probeer dan eens het volgende:

Maak een optische verbinding tussen de TV en de versterker en schakel ARC uit op de versterker.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.