Beantwoorden
CelienVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Beste,

 

Ik probeerde de signaalswitch bij een recent LG toestel (geen smartTV). Alle stappen worden correct doorlopen en alles verloopt zoals aangegeven op de website. Tot wanneer hij effectief op zoek gaat naar de zenders, bij het aanvinken van "enkel digitale zenders" wordt er geen enkele zender gevonden. Hij zoekt tot de volledige 100% maar vindt 0 zenders. 

 

Iemand een idee hoe ik dit toch kan oplossen of wat het probleem kan zijn? 

 

Alvast bedankt! 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Signaalswitch geen digitale zenders gevonden

 

0 Likes
19 reacties
CelienVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Beste @janne_man,

 

Sorry voor dit eindeloze heen-en-weer gestuur...

Ik heb inderdaad gekozen voor andere operatoren én voor de snelle scan gekozen. Ik had dit al eens gedaan op een ander toestel en daar duurde dit inderdaad enkele minuten. Alleen bij dit toestel duurt het zo lang. Ook de optie "enkele digitale zenders zoeken" staat aangevinkt dus dat houdt de analoge zenders misschien ook tegen? 

 

Alleszins kan dit alles een oorzaak zijn waardoor ik wél de zenders zie maar geen beeld of klank krijg? 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

@CelienVN 

Geen probleem hoor. Het is nietbevident voor u om altijd juist datve vermelden wat essentieel is en voor mij geldt hetzelfde.  Beter eensvte veel, dan gefrusteerd achter te blijven met een niet opgelost probleem.

 

Ben je zeker dat je kabel gekozen hebt en niet antenne (kan anders verwoord zijn).

0 Likes
CelienVN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

Bedankt 😊

Zeker weten voor kabel gekozen! 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)


@CelienVN  schreef:

.... kan dit alles een oorzaak zijn waardoor ik wél de zenders zie maar geen beeld of klank krijg? 


Zenders in je zenderlijst zien, zonder beeld of klank, doet mij meer denken in de richting van versleutelde zenders in plaats van het onversleutelde Compact Signaal.

 

Vooral als dat er meer dan 100 zijn.

 

Blijkbaar lukt het jou niet om de instellingen van het Compact Signaal in te voeren ...

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen digitale zenders gevonden na signaalswitch (LG tv)

@CelienVN 

Als je nu niets meer vind, zit de antenne kabel nog goed vast langs beide zijden?

 

Als het uiteindelijk niet lukt kan je de nodige frequenties manueel opzoeken. Eén frequentie per keer.

Voor TV scan je op 298000 voor onder andere de vtm- en vrt-zenders en NPO (Nederland), op 290000 voor onder andere Vier en vijf, RTBf en RTL-TVI.

 

Voor radio scan je op 314000 voor onder ander vrt, op 314000 voor andere Belgische zenders en op 120000 voor meestal buitenlandse zenders.

 

Indien mogelijk beperk tot netwerk-id 32.

 

0 Likes