Beantwoorden
cielenm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
YEAH! CAPSLOCK DAY! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen 'live' beeld op digicorde

Ik heb een vreemd probleem met mijn digicorder. Ik krijg immers geen 'live' beeldsignaal meer doorgestuurd. Als ik de digicorder aanzet, krijg ik wel het menu, ik kan ook mijn opnames bekijken, maar ik krijg geen 'live'-beeld meer door.  Alle andere functies werken wel, digicorder is ook interactief, ...
Het probleem is al even bezig, eerst kreeg ik soms bepaalde zenders niet: dan was er geen beeld op vtm,Q2, vitaya, caz, ... maar wel op één, canvas, vier, vijf, zes, ... en soms was het net omgekeerd. Als je dan een aantal minuten wachtte, was het meestal wel in orde. Maar sinds vandaag heb ik dus op geen enkel kanaal nog beeld. Wat nog veel vreemder is, is dat ik wel kan opnemen en als ik dan de opname bekijk, zelfs met maar één minuut vertraging, is er geen probleem. Het ligt dus niet aan de bekabeling. Ook heb ik op mijn digibox die in een andere kamer staat, geen probleem. Ik heb de modem al uitgetrokken en terug ingestoken, idem voor de digicorder, alsook een reset gedaan met behoud van opnames. Is mijn digicorder het stilaan aan het begeven? Of is er een andere reden?

0 Likes
5 reacties
peggy1990
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Trick or treat? Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen 'live' beeld op digicorde

Beste, 
Vermoedelijk gaat dit een probleem zijn met de hdmi kabel. 
De hdmi kabel zorgt voor het beeld en geluid. 

Je kan voor je vervangt testen in een andere hdmi poort van de tv. Meestal hebben de televisies meerdere hdmi poorten. Wanneer een andere poort geen oplossing geeft best eens testen met een andere kabel. 

Groetjes 

Peggy 

0 Likes
cielenm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
YEAH! CAPSLOCK DAY! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen 'live' beeld op digicorde

Het ligt niet aan de bekabeling, ik heb al een andere HDMI ingang en een andere HDMI kabel geprobeerd. Het zou ook niet logisch zijn als één post werkt, en een andere niet, en enkele minuten later net andersom.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Geen 'live' beeld op digicorde

Lijkt mij inderdaad geen kabel of hdmi probleem (als het de hdmi was, zou je de menu's ook niet zien).

Ik kan maar één ding bedenken en dat is een probleem met de digicorder zelf. Misschien die binnendoen in een Telenet winkel en laten vervangen door een nieuwe?

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cielenm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
YEAH! CAPSLOCK DAY! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen 'live' beeld op digicorde

Ik heb de digibox en de digicorder van plaats gewisseld. Pobleem zit nog steeds op de digicorder. Ik denk dat het zit aan de antenne ingang van de digicorder, als ik die kabel nog maar lichtjes aanraak komt er al storing. Ik heb ook al een andere gloednieuwe kabel geprobeerd, maar het probleem blijft.

0 Likes
peggy1990
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Trick or treat? Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen 'live' beeld op digicorde

dan kan je inderdaad beter langs center gaan voor een omruiling. 

0 Likes